طب عدلی آتلانتا: ریشاد بروکس با ۲ شلیک از پشت از پای درآمده است.

طب عدلی شهر آتلانتای آمریکا اعلام کرد که مرگ ریشارد بروکس، مرد سیاه‌پوست ۲۷ ساله که توسط پولیس شهر آتلانتا کشته شد، بر اثر دو شلیک از پشت سر بوده که شیوه‌ی کشته شدن او «قتل» توصیف شده است.

این رویداد موج اعتراضات ضد نژادپرستی را که در بیست روز گذشته در سراسر امریکا، در انتقاد از رفتار پولیس با دیگر نژادها بر اثر کشته شدن جورج فلوید برپا شده بود را افزایش داد و موضوع خشونت پولیس با سیاه‌پوستان را برجسته‌تر ساخت.

طب عدلی شهر آتلانتا می‌گوید که او در اثر از دست دادن خون و جراحات ناشی از دو شلیک بر اعضای بدنش جان‌باخته است.

این حادثه زمانی رخ داد که یکی از کارکنان رستورانتی در حومه شهر آتلانتا، با تماس به مرکز پولیس از فردی خبر داد که در موتر خود در صف گرفتن غذا به خواب رفته است.

تصاویر ثبت شده از کامره‌های امنیتی و کمره‌ی متصل به لباس پولیس از برخورد آرام و بدون درگیری با وی حکایت می‌کنند؛ تا جایی که ریشاد بروکس هیچ مقاومتی در برابر تست هوشیاری از خود نشان نمی‌دهد.

اما هنگامی که افسران پولیس اقدام به بازداشت وی می‌کنند او از چنگ آنان گریخته و در جریان فرار در مسیر پارکینگ با شلیک دو گلوله از پشت کشته می‌شود.

در پی وقوع این رویداد رئیس پلیس شهر آتلانتا استعفا داد، مامور پولیس مظنون به قتل ریشارد بروکس اخراج شد و مامور دیگر که در محل حضور داشت به رخصتی اجباری فرستاده شد.

مرگ این مرد سیاه‌پوست باعث ناآرامی‌های وسیعی در دو روز گذشته در شهر آتلانتا شده است.

دادستان منطقه فولتون آتلانتا گفته است؛ «بررسی این پرونده و تصاویر حادثه نشان می‌دهد که قربانی هیچ نوع تهدیدی برای هیچ‌کس محسوب نمی‌شده است. بنابراین کشتن او غیرمنطقی به نظر می‌رسد».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *