امریکا – روایت‌های جان بولتون از تخلفات گسترده ترامپ

مشاور سابق امنیت ملی امریکا فاش کرد؛ دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از چین کمک خواسته است. جان بولتون در کتاب خود گفت، با وجودی‌ که دولت ترامپ به کمپ‌های کار اجباری برای اقلیت‌های مسلمان در چین اعتراض دارد اما در جلسه‌‌ای به رئیس‌جمهور چین گفت، ساخت این کمپ‌ها کار درستی است.

حضور جان بولتون در روزهای نخست در کاخ سفید؛ موجی از نگرانی ها برای آغاز جنگ‌های بی پایان امریکا به ویژه با ایران را دامن زده بود. حالا او اما با نوشتن کتاب تازه‌اش با رئیس سابق‌اش درگیری دارد و این روزها خواب از چشمان دونالد ترامپ ربوده است.

بولتون گفته است که آقای ترامپ در دیداری از رئیس جمهوری چین خواسته، در انتخابات سال جاری به او کمک کند.

جان بولتون در مورد رسوایی اوکراین که به استیضاح آقای ترامپ در مجلس نمایندگان و در نهایت تبرئه او در سنا منجر شد، قانون شکنی رئیس جمهوری این کشور را تائید کرد.

آقای بولتون گفته است که اگر تحقیقات استیضاح ترامپ فراتر می‌رفت و جمهوری خواهان در مجلس سنا رأی به شهادت شهود می‌دادند؛ نتیجه این استیضاح چیز دیگری بود.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید هم‌چنان می‌افزاید که ولادیمیر‌پوتین فکر می‌کند می‌تواند خیلی راحت ترامپ را به بازی بگیرد.

او در قسمتی از کتاب خود هم‌چنان به سخنان ترامپ با رهبر کوریای شمالی در سال ۲۰۱۸ اشاره می‌کند که مایک پامپئو روی تکه کاغذی این سخنان را مزخرف عنوان کرده بود.

کتاب “اتاق حوادث” که قرار است روز ۲۳ جون منتشر شود، روایت جان‌بولتون از وقایع داخلی کاخ سفید بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *