حمله‌های سایبری با سرمنشاء دولتی؛ استرالیا را نگران ساخته است

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا از حمله‌های پیاپی و بسیار پیشرفته سایبری که از یک منبع دولتی سرچشمه می‌گیرد خبر داد.

او می‌گوید وسعت این حملات گسترده بوده و تمام سطوح دولتی از جمله بخش‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و کسب و کارها را شامل می‌شود. وی از شخص یا نهادی مشخص نام نبرد و گفت تا اکنون حریم داده‌های شخصی نقض نشده اما؛ از بیشتر شدن این حملات طی ماه‌های گذشته ابراز نگرانی کرد.

وی گفت نظر کارشناسان بعد از تحقیقات در مورد ابعاد و ماهیت این حملات و ابزارهای مورد استفاده هکرها، آن‌را یک هک دولتی می‌دانند.

نخست وزیر استرالیا گفت که کارشناسان با توجه به “ابعاد و ماهیت حملات و ابزارهای به کار رفته” آن را یک هک دولتی می دانند.

آقای موریسون کشورهایی که توانایی انجام این گونه حملات را دارند کم دانسته و تا اکنون نامی از کشور و یا شخص خاصی را که عامل این حملات باشند، نبرده است.

اما کارشناسان اطلاعات سایبری، از گذشته‌ها این حملات را از جانب دولت چین می‌دانند. علت این امر هم به دلیل کاهش سطح دیپلماتیک دو کشور بر سر مساله‌ی تحقیقات مستقل درباره سرمنشاء همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ که از سوی دولت استرالیا انجام شد بوده است.

حملات سایبری سال ۲۰۱۹ میلادی که هدف‌شان سیستم‌های کمپیوتری پارلمان استرالیا گفته شده بود دولت چین را متهم ردیف اول این ماجرا، بدلیل اینکه جزو متحدین استرالیا نبوده قرار داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان‌های استخباراتی و اطلاعاتی استرالیا نوشت که در مورد این رشته حملات به چین مضنون است اما؛ کانبرا در این مورد اظهار نظر علنی نکرد.

آقای موریسون تقویت سیستم دفاع سایبری را به تمامی ارگان‌های مهم کشورش توصیه کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *