کاهش نیروهای امریکایی به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر در افغانستان

کنت مک‌کنزی، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) روز گذشته ۲۹ جوزا در نشست «گروه استراتیژی اسپن» که بصورت تماس ویدیویی انجام شد گفته است که کاهش نیرو به ۸ هزار و ۶۰۰ نفر سرباز در راستای توافق‌نامه‌ی میان دولت امریکا با طالبان صورت گرفته و افزود که بر طبق این توافق‌نامه امریکا متعهد است تا تمامی نیروهایش را تا ماه می سال آینده از افغانستان خارج کند.  

مک‌کنزی تأکید کرد اجرای این تعهد به اقدامات طالبان بستگی داشته و در صورت فراهم شدن شرایط، سربازان امریکایی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که این فرمانده نظامی ارتش امریکا پیشتر گفته بود طالبان شرایط لازم را برای خروج نیروهای امریکایی فراهم نساخته‌اند. او حمله و تهدید علیه امریکا را از موارد این شرایط عنوان کرده بود.

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و گروه طالبان است که در تاریخ ۱۰ حوت سال گذشته به امضا رسید.

بربنیاد این توافق‌نامه،امریکا در ۱۳۵ روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و ۶۰۰ نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده‌ی نیروهای امریکایی و ائتلاف نیز در جریان ۹.۵ ماه پس از آن پایگاه‌های‌شان در افغانستان را ترک خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *