آغاز فعالیت دوباره پروازهای بین‌المللی افغانستان پس از سه ماه توقف

اداره هوانوردی ملکی اففانستان اعلام کرد که پروازهای بین‌المللی از میدان هوایی حامد کرزی در کابل از سر گرفته شده است. «ترکش ایرلاین» نخستین شرکت هوایی خارجی است که پروازهایش به افغانستان را عملاً آغاز کرده است.

محمدنعیم صالحی، سخن‌گوی اداره هوانوردی ملکی گفت که شرکت هوایی «ترکش ایرلاین» در نخستین پروازش، ۳۵۰ مسافر را صبح امروز (چهارشنبه، ۴ سرطان) از شهر استانبول ترکیه به کابل منتقل کرده است و شرکت هوایی «امارات» نیز سر از روز پنج‌شنبه پروازهایش به افغانستان را از سر خواهد گرفت. وی گفت از این پس شرکت «ترکش ایرلاین» در هفته چهار پرواز و شرکت «امارات» نیز سه پرواز در هفته به میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی خواهند داشت.

سخن‌گوی اداره هوانوردی ملکی در ادامه افزود که شرکت‌های هوایی داخلی به‌شمول «آریانا» و «کام‌ایر» نیز پروازهای بین‌المللی‌شان را به مقصدهای ترکیه و دُبی عملاً آغاز کرده‌اند و پس از این نیز به‌صورت عادی ادامه خواهد داشت.

آقای صالحی گفت که این سه ماه توقف در پروازهای داخلی و بین‌المللی بر اثر شیوع ویروس کرونا و کاهش پروازهای عبوری از فضای افغانستان، عواید اداره هوانوردی ملکی بیش از دو میلیارد افغانی کاهش داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *