مشکل جدید بن‌سلمان بر سر تصاحب باشگاه نیوکاسل

پروژه انتقال باشگاه نیوکاسل به بن سلمان شاهزاده متمول سعودی هر لحظه وارد یک فاز جدید می‌شود. نامه‌ی چند باشگاه انگلیسی به اتحادیه فوتبال این کشور مبنی بر جلوگیری از این انتقال به خاطر افزایش قیمت‌ها در آینده، انتقاد نماینده پارلمان انگلیس از اتحادیه فوتبال انگلیس بابت انتقال باشگاه انگلیسی نیوکاسل به یک عربستانی و از همه مهم‌تر ماجرای پخش غیرقانونی بازی‌های جزیره از سوی یک شبکه تلویزیونی عربستانی همه و همه باعث ایجاد فشار به اتحادیه فوتبال انگلیس بابت جلوگیری از این انتقال شده است. با این حال هیچ روند منفی در کار وجود ندارد.

اخیراً آماندا استاولی واسطه‌ی میان بن سلمان و باشگاه نیوکسل با شکایت لیگ برتر انگلیس روبه‌رو شد. شکایتی که پای او را به دادگاه کشاند تا در مورد اتفاقات مربوط به ۱۲ سال پیش توضیح دهد. ظاهراً ردپای استاولی در وام ۲ میلیارد پوندی قطری‌ها برای هزینه در لیگ برتر انگلیس دیده می‌شود. وامی که در اذهان عمومی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری PCP که یک طرف ماجرا بوده پنهان شده بود. حالا این شرکت بعد از مشخص شدن ماجرا از بانک مربوطه شکایت کرده و این شکایت از لیگ برتر به استاولی رسیده است که این وام را تهیه کرده بود.

بعد از صحبت‌های طرفین و به نتیجه نرسیدن ماجرا، رسانه‌های انگلیس ادعا کردند استاولی حین خروج از دادگاه با چشمانی گریان آنجا را ترک کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *