افتتاح مرکز تشخیص و درمان ۲۰۰ بستری کووید نوزده، ویژه پولیس

وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرد؛ محمدمسعود اندرابی، سرپرست این وزارت شفاخانه ۲۰۰ بستر ویژه‌ی مریضان پولیس مبتلا به ویروس کرونا را افتتاح کرد.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۴ سرطان) منتشر شد، آمده است که این شفاخانه در جوار شفاخانه ۳۰۰ بستر پولیس در کابل موقعیت دارد و با مصرف ۲۹۰ میلیون افغانی بازسازی و تجهیز شده و کار ساخت آن نیز دو ماه را در بر گرفته است.

وی با حیاتی خواندن این شفاخانه برای درمان سربازان پولیس گفت: «آنعده از منسوبین پولیس و خانواده‌های آنها زمانی‌که به ویروس کرونا مبتلا گردند، در این شفاخانه بستری شده و تداوی خواهند شد».

وزارت داخله همچنان گفته است که قرار است در روزهای آینده در ولایت‌های هرات، ننگرهار، بلخ، قندهار، هلمند و پکتیا نیز واحدهای پنجاه بستری ویژه‌ی «کووید۱۹» برای درمان سربازان و افسران پولیس تجهیز و به کار آغاز کند.

این شفاخانه در حالی برای درمان سربازان پولیس مبتلا به ویروس کرونا ساخته و تجهیز شده است که هنوز رقم دقیقی از ابتلای نیروهای امنیتی به کرونا وجود ندارد.

چندی پیش نیویارک تایمز گزارش کرده بود که به باور وزارت دفاع امریکا، حدود نیمی از نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این گزارش اما از سوی نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان رد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *