دو هفته قرنطینه اجباری به دلیل شیوع دوباره کرونا، برای مسافران سه ایالت امریکا

سه ایالت شمال شرقی آمریکا؛ نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت، برای مهار شیوع کرونا کسانی که از برخی مناطق دیگر آمریکا به این ایالت‌ها سفر می‌کنند باید دو هفته قرنطینه شوند. این تصمیم در حالی گرفته شده است که شمار مبتلایان در چند ایالت جنوبی و در غرب امریکا در حال گسترش است.

فرماندار نیوجرسی گفته است که مردم این ایالت‌ها “جهنم را از سر گذرانده‌اند” و دیگر توان مقاومت در مقابل موج دوم کرونا را ندارند. این در حالی است که آمریکا بیشتر از ۲ میلیون و سیصد‌‍هزار مبتلا و بیش از ۱۲۱ هزار قربانی ویروس کرونا دارد و منتقدان دونالد ترامپ از شیوه‌ی برخورد او با بحران کرونا به شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک، گفته است مسافران ۹ ایالت به شمول فلوریدا، تگزاس و واشنگتن در صورت ورود به شهر نیویورک ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و برای متخلفین از این قانون ۱۰۰۰ دالر و در صورت تکرار تا ۵۰۰۰ دالر جریمه در نظر گرفته شده است.

در هفته گذشته میزان ابتلا به کووید نوزده در برخی از ایالت‌ها، بیش از ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. ایالت کالیفورنیا با ثبت ۷ هزار مورد جدید در روز گذشته رکرود‌دار بوده است. پنج‌هزار نفر در فلوریدا مبتلا هستند و استفاده از ماسک در چند شهر این ایالت اجباری است. تگزاس هم ۵ هزار مبتلای جدید را داشته و خبر هشدار “یک شیوع شدید” از سوی فرماندار این شهر اعلام شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *