هفت هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر، لیورپول قهرمان شد.

تیم فوتبال چلسی در دیدار برابر منچسترسیتی رده دومی به برتری دو بر یک رسید. با این نتیجه، قهرمانی لیورپول در فصل جاری لیگ برتر انگلیس قطعی شد.

بامداد جمعه در آخرین و حساسترین دیدار هفته سی و یکم لیگ برتر جزیره، چلسی در ورزشگاه خالی از تماشاگر «استمفورد بریج» شهر لندن از منچسترسیتی پذیرایی کرد و در پایان این دیدار تماشایی به پیروزی دو بر یک دست یافت.

با این نتیجه، منچسترسیتی که در رده دوم است در امتیاز ۶۳ باقی ماند و قهرمانی لیورپول که ۸۶ امتیاز دارد در فاصله هفت هفته مانده به پایان رقابت‌ها قطعی شد. لیورپول آخرین بار سال ۱۹۹۰ قهرمان لیگ انگلیس شده بود و اکنون ۳۰ سال انتظار هواداران این تیم به پایان رسید. در آن زمان مسابقات باشگاهی انگلیس با نام لیگ دسته اول برگزار می‌شد و هنوز لیگ برتر راه اندازی نشده بود.

در دقیقه «پولیشیچ» هافبک جوان چلسی با حرکتی انفرادی و تماشایی وارد محوطه جریمه سیتی شده و گل نخست بازی را به ارمغان آورد.

میهمان در نیمه دوم و در دقیقه ۵۵ توسط «کوین دی‌بروین» بلژیکی با ضربه آزاد تماشایی کار را به تساوی کشاند.

در دقایق پسین تلاش های «رحیم استرلینگ» و «میسون مونیت» نتیجه بخش نبود و  نهایتا در دقیقه ۷۰ «پولیشیچ» دروازه‌بان میهمان را از پیش‌روی برداشت اما ضربه او را «کایل والکر» مدافع سیتی با تکلی به‌موقع از روی خط دروازه بیرون کشید.

در دقیقه ۷۷ حمله همه جانبه چلسی و ضربه «تامی آبراهام» با واکنش خوب «ادرسون» مواجه شد و در برگشت «فرناندینیو» توپ را با دست لمس کرد.

با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، این صحنه پنالتی اعلام شد و فرناندینیو نیز کارت سرخ دریافت کرد.

و در نهایت «ویلیان» پشت توپ ایستاد و گل دوم چلسی را به ارمغان آورد.

برتری دو بر یک چلسی تا پایان باقی ماند، تا این تیم ۵۴ امتیازی شده و رتبه چهارم را حفظ کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *