به علت جعلی بودن اسناد، ۲۸۲ پیلوت خطوط هوایی پاکستان از پرواز منع شدند

به گفتۀ مقام‌های پاکستانی، این اقدام پس از سقوط یک طیارۀ شرکت هوایی پی‌آی‌ای، صورت گرفت که در این رویداد، اشتباه انسانی علت سقوط هواپیما گفته شد.

نتایج تحقیقات ابتدایی در مورد رویداد سقوط یک طیاره مسافربری که در ماه گذشته در کراچی رخ داد، نشان می‌دهد که این رویداد به علت “اشتباه انسانی” رخ داده است؛  رویدادی که در آن ۹۷ تن جان باخته بودند.

غلام سرور خان ، وزیر هوانوردی ملکی پاکستان هنگام ارائه نتایج این تحقیقات گفت که این طیاره نوع ایربس ۳۲۰A  مشکل فنی نداشته ولی پیلوت، معاون پیلوت و برج مراقبت قوانین را رعایت نکرده‌اند.

تنها دو مسافر این پرواز، شرکت خطوط هوایی پاکستان (پی‌آی‌ای ) از سانحه نجات یافتند. این طیاره به‌تاریخ ۲۲ می بعد از تلاش نشست درمیدان هوایی بین‌المللی جناح، در یک منطقه مسکونی سقوط کرد.

غلام سرورخان وزیر هوانوردی پاکستان دیروز (جمعه، ۲۷ جون) گفت که تحقیق از پیلوت‌ها ادامه دارد و همچنان ۵ مقام ارشد و ماموران که به دخیل بودن در فساد متهم هستند، از کار‌های‌شان برکنار شده‌اند.

تردید‌های وجود دارد که ۱۴۱ پیلوت با سند‌های جعلی در شرکت دولتی پی‌آی‌ای کار می‌کنند. این شرکت هوایی در مجموع ۴۵۰ پیلوت دارد.

پی‌آی‌ای روز پنج‌شنبه (۲۶ جون) گفت، ۱۵۰ تن از پیلوت‌ها را به خاطر اینکه اسناد‌شان جعلی بود، از کار کنار زده و قرارداد با آن‌ها را فسخ کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *