امریکا – واکنش‌ها به نقش احتمالی روسیه در ترور نظامیان امریکایی در افغانستان

جوبایدن نامزد دمکرات‌‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد، ترامپ جان نظامیان امریکایی در افغانستان را به خطر انداخته است. پیشتر نیویارک تایمز گزارش داد که روسیه در افغانستان برای ترور نظامیان امریکایی به طالبان جایزه داده و ترامپ نیز این را می‌ دانسته است. کاخ سفید، مسکو و طالبان اما این گزارش را رد کردند.

تلاش نافرجام نیروهای امریکایی در ایجاد مانع برای تیم گشتی نظامیان روسی در سوریه.

هرازگاهی این کشور بحران زده عربی؛ شاهد رویارویی گشت های امریکا و روسیه است. نظامیان دو کشور اما این را هم خوب می دانند که با این کار شان با چه آتشی بازی می کنند.

این رویارویی در افغانستان ولی متفاوت است و نیابتی. چون روسیه سربازی در افغانستان ندارد به همین خاطر به گزارش روزنامه نیویارک تایمز؛ به طالبان جایزه‌ی پولی می دهد تا سربازان امریکایی را ترور کنند.

طبق گزارش نیویارک تایمز، این اطلاعات به اطلاع دونالد ترامپ رسیده اما او هیچ اقدامی برای تلافی انجام نداده.

به سرعت سفارت روسیه در واشنگتن، این گزارش را رد کرد اما واکنش‌ها نسبت به آن زیاد است.

از جمله جوبایدن رقیب دونالد ترامپ در انتخابات پیش‌رو که رئیس جمهوری این کشور را به خیانت متهم کرد. اقای بایدن گفت؛ اگر گزارش تایمز صحت داشته باشد، ترامپ از انجام اقدامات تلافی‌ جویانه در مقابل مسکو، درمانده است. پیش از این نیز ترامپ به تبانی با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ متهم شده بود.

بایدن هشدار داد، در صورت پیروزی در برابر ترامپ، ماه عسل پوتین هم تمام خواهد شد و رئیس جمهوری روسیه با اقدامات تلافی جویانه امریکا مواجه می شود.

کاخ سفید اما گفته که نه رئیس جمهوری و نه هم معاون او؛ از ترورهای روسیه در افغانستان اطلاعی نداشته اند. براساس گزارش برخی از خبرگزاری ها، طالبان نیز این گزارش نیویارک تایمز را رد کرده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *