غزنی – نگرانی‌ها از خطر سقوط دوباره این شهر به دست طالبان

درپی تشدید نگرانی‌ها از وخامت اوضاع امنیتی در ولایت غزنی، شماری از مسئولان بلند پایه‌ ارتش ازاین ولایت بازدید کردند. آنان با حضور دریک نشست خبری به مردم غزنی اطمینان دادند که برنامه‌های عملیاتی طالبان بر این شهر را خنثی خواهند کرد.

اخیراً رحمت‎‌الله نبیل؛ رئیس پیشین امنیت ملی گفته بود، که گروه طالبان قصد یک حمله بزرگ بر شهر استراتیژیک غزنی را دارند. مسأله‌‌ای که شدیداً ساکنان غزنی را نگران ساخته است.

اخیراً گفته هایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست میشود که گویا غزنی؛ در تهدید سقوط دوباره به دست جنگجویان طالب است. گاهی هم این شایعات پررنگ میشود. وقتی که رحمت‎‌الله نبیل در برگه‌ تویترش مینویسد:

” گروپ‌های تروریستی داخلی و خارجی مختلف به شدت درحال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوی خط .دیورند هستند و احتمالاً برای حمله بزرگ بالای شهر غزنی آمادگی می‌گیرند “

به گزارش گزارشگر تلویزیون تمدن در غزنی این موضوع اکنون، پای مسئولان ارشد امنیتی را به ولایت غزنی کشانده است. آنان میگویند، از هر نوع حمله طالبان بر شهر غزنی جلوگیری میکنند.

از جانبی‌هم گفته میشود، افزون بر جنگجویان طالب، گروه القاعده نیز دراین شهر فعالیت و حضور گسترده‌‌ای دارد. موردی که نگرانیها را چندین برابر کرده است.

این در حالی است که با طولانی شدن گفت گوهای صلح و گرم شدن هوا تنور جنگ داغ تر از پیش شده است و مردم غزنی نگران این هستند که مبادا بار دیگر تجربه سقوط غزنی تکرار شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *