هند و پاکستان روند اخراج ۵۰ درصد از دیپلمات های شان را آغاز کردند.

پس از افزایش تنش‌ها میان هند و پاکستان حالا هردو کشور روند اخراج ۵۰ درصد از دیپلمات‌هایشان را آغاز کرده اند. براساس گزارش‌ها ۱۴۳ تبعه پاکستانی که شامل دیپلمات‌ها و خانواده های آنها می شود در این روزها درحال بازگشت به پاکستان هستند.

پس از تنش‌های دیپلماتیک میان هند و پاکستان این دو کشور چند روز قبل اعلام کرد، ۵۰ درصد از دیپلمات‌های جانب مقابل را از خاک شان بیرون می‌کنند.

حالا این روند آغاز شده و خبرها حاکی از خروج دیپلمات‌های پاکستانی از خاک هندوستان است.

گفته شده تمام این افراد از طریق مرز واگا در نزدیکی لاهور وارد پاکستان خواهند شد. وزارت خارجه پاکستان نیز این خبر را تایید کرده است.

از سوی دیگر ۳۸ شهروند هندی که شامل ۶ دیپلمات و خانواده های آنها می شوند نیز به زودی خاک پاکستان را ترک خواهند کرد. هندی ها اخراج اتباع پاکستانی را پس از آن ابلاغ کرد که وزارت خارجه هند دستور داد اخراج ۵۰ درصد از دیپلمات‌های پاکستانی را صادر کرده است.

افزایش تنش‌ها میان هندو پاکستان به سطح تازه‌ی رسیده و تبادل آتش نیز به صورت روزانه در مرزهای دو کشور انجام می شود.

نیروهای نظامی پاکستان دو روز پیش از سقوط نهمین هواپیمای بی سرنشین جاسوسی هند در ۶ ماه اخیر خبرداده بود و به ارتش هند هشدار داد در صورت تکرار این اتفاق با مقابله به مثل رو برو خواهد شد.

اختلافات میان هند و پاکستان بر سر منطقه کشمیر است و سازمان ملل از دو کشور خواسته این مشکل را با برگزاری همه پرسی آزاد در آن منطقه حل کنند ولی هند مخالف همه پرسی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *