آیت الله سیستانی خط «سرخ» مردم عراق

نشر کاریکاتور اهانت به مرجع عالی‌قدر جهان اسلام حضرت آیت‌الله سیستانی، توسط روزنامه چاپ صعودی خشم مردم عراق را برانگیخت.

روزنامه چاپ سعودی «الشرق الاوسط» در یک اقدام توهین‌آمیز با چاپ کاریکاتوری از حضرت آیت‌الله سیستانی، مرجع دینی شیعیان عراق، باعث خشم مردم، فعالان مدنی، سیاسی و مذهبی عراق شد.  

کاربران شبکه‌های اجتماعی عراق با راه‌اندازی هشتگ «#عربستان_مایه_ننگ_خاورمیانه_است»؛ با تاکید بر اینکه مرجعیت خط سرخ آنهاست این عمل توهین آمیز روزنامه «الشرق الاوسط» را محکوم و آن را واکنشی ناشیانه از سوی حامیان تروریزم در منطقه دانستند.

باور مردم عراق این است که مرجعیت باعث رهایی عراق از چنگال، عناصر داعش که توسط برخی از کشورهای منطقه و جهان حمایت می‌شدند، شده است.

محمد اللامی، یکی از فعالان مدنی عراق در حساب توئیتر خود نگاشته است که پیروزی‌های مقاومت و حشد الشعبی، علت اصلی این اقدام توهین آمیز عربستان است.

این فعالان می‌گویند «نمی‌توان به اتحاد میان ملت و مرجعیت ضربه زد، مرجعیت و حشد الشعبی نقاط قوتی هستند که ملت عراق به آنها تکیه کرده است». آنها به صراحت واکنش تندی به این توهین نشان داده و می‌گویند؛ که این مرجع عالیقدر، خط «سرخ» آنهاست.

در همین ارتباط «دولت قانون» به ریاست “نوری المالکی”، ائتلاف «الفتح» به ریاست “هادی العامری”، فراکسیون «حکمت ملی» به ریاست “سید عمار حکیم” ائتلاف سائرون مورد حمایت “مقتدا صدر” به علاوه برخی تشکل‌های دینی و مذهبی مانند «جماعت علمای دین اهل سنت» (شیخ خالد الملا) و تشکل‌های صنفی هنرمندان و حقوقدانان به این اهانت واکنش نشان داده‌اند.

هتک حرمت به آیت‌الله سیستانی درحالی صورت می‌گیرد که پیروزی بر گروه تروریستی داعش به برکت فتوای جهاد کفایی بود که ایشان صادر و تمام ملت عراق از آن تبعیت کرده و با وحدت پیروزی بزرگی برای عراق، منطقه و همه جهان تحقق بخشیدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *