امریکا؛ سرعت گرفتن تحقیقات برای کشف و تولید واکسن ویروس کرونا

استیون هان، رییس سازمان غذا و دارو در آمریکا از تایید سخنان دونالد ترامپ درباره تولید واکسن بیماری کووید ـ ۱۹ در آینده نزدیک خودداری کرده است.

آقای هان که عضو کارگروه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در کاخ سفید است، با خودداری از تعیین تاریخ تولید واکسن کووید-۱۹، از سرعت گرفتن تحقیقات برای کشف و تولید واکسن ویروس کرونا خبر داد.

دونالد ترامپ، شنبه در مراسم جشن سالگرد استقلال آمریکا، از تولید واکسن کووید-۱۹ تا زودتر از پایان سال خبر داده بود.

آقای ترامپ گفت:‌ “می‌خواهم از دانشمندان و محققان در سراسر کشورمان و حتی در سراسر جهان که در خط مقدم تلاش تاریخی ما برای تولید و توزیع درمان‌های نجات دهنده و واکسن هستند، تشکر کنم.”

آقای ترامپ ادامه داد:‌ “ما نبوغ علمی کشورمان را به کار گرفته‌ایم و احتمالا دارو یا واکسن (ویروس کرونا) را تا خیلی زودتر از پایان سال خواهیم داشت.”

پیش از این سازمان بهداشت جهانی هشدار داده بود که تولید واکسن کرونا ممکن است تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ امکان پذیر نباشد.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ طرح تحقیقاتی برای تولید واکسن ویروس کرونا در جریان است و تعدادی از این طرح ها وارد مرحله آزمایش بر روی انسان شده‌اند.

مقام‌های صحی در آمریکا به طور محتاطانه ابراز امیدواری کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۰ یا نیمه سال ۲۰۲۱ تولید این واکسن آغاز شود.

میزان مرگ و میر مبتلایان کووید-۱۹ در کشورهای مختلف متفاوت است ولی بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی حدود ۳.۴ درصد از مبتلایان در سراسر جهان جان‌شان را از دست داده‌اند و حدود ۲۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا نیاز به آکسیجن خواهند داشت.

در هفته های اخیر با رشد مجدد شیوع ویروس کرونا در ایالت‌های جنوبی و غربی آمریکا تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به دست کم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نفر رسیده و تعداد جان‌باختگان هم به حدود ۱۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *