پارلمان کویت: جامعه جهانی اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل اتخاذ کند

پارلمان کویت با انتشار بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواسته، اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل را روی دست بگیرد. دراین بیانیه آمده، طرح های یکجانبه اسرائیل در خصوص کرانه باختری تلاش‌ها برای صلح دراین منطقه را تضعیف می کند.

پارلمان کویت عصبانی از اظهارات اخیر مقام‌های اسرائیل در مورد کرانه باختری!

مجلس قانون گذاری کویت از پارلمانهای کشورهای جهان خواسته تا مواضع قاطع علیه طرح الحاقی کرانه باختری توسط اسرائیل اتخاذ کند. دراین بیانیه آمده طرح مذکور مغایر با قوانین و قطعنامه های بین‌المللی است. به گفته نمایندگان کویتی،  الحاق کرانه باختری میخ جدیدی بر تابوت روند صلح و احقاق حقوق فلسطینیان از جمله برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شریف است. دراین بیانیه تاکید شده، در صورتی که اقدامات مجرمانه اسرائیل بدون پاسخ گذاشته شود، منجر به تداوم و گسترش آن و نیز آزار و اذیت ملت‌های دیگر می‌شود.

مقامهای اسرائیلی گفته بودند، دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده و این تصمیم اول جنوری اجرایی شده  و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید از مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد و به گفته رسانه های اسرائیلی، آخرین مهلت ماه سپتامبر اعلام شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *