ژائیر بولسنارو، رییس‌جمهور برزیل کرونایی شد.

نگرانی نخواهم داشت چون این بیماری شبیه یک سرماخوردگی کوچک یا یک آنفلونزا خواهد بود

رییس‌جمهور برزیل «ژائیر بولسنارو»، در گفتگوی تلویزیونی،خبر مبتلا شدن به کرونا را اعلام و گفت که در حال حاضر “حالش خوب” است و از کاهش علائم کرونا مثل تب سخن گفت. این درحالی اتفاق می‌افتد که وی دو روز پیش در پی داشتن علائمی چون تب برای چهارمین بار تست کرونا داد.

آقای بولسنارو، از ابتدای شیوع گسترده کرونا در جهان، همواره آن‌را “یک سرماخوردگی کوچک” می‌خواند و از ناکام بودن این ویروس بر خود وی، که سابقه ورزشی هم دارد می‌گفت.

وی روز دوشنبه گذشته فرمان استفاده از ماسک را در برزیل لغو کرد. او از تمام مقامات در کشورش خواسته بود تا مقررات و رخصتی‌های سراسری را که به گفته او به اقتصاد برزیل ضربه می‌زند را کاهش دهند.

او در مورد کرونا گفته بود که “نگرانی نخواهد داشت چون این بیماری شبیه یک سرماخوردگی کوچک یا یک آنفلوآنزا خواهد بود.”

آن زمان که بولسنارو این حرف را زد تعداد جان‌باختگان در این کشور کمتر از ۳ هزار نفر و مبتلایان به کرونا به حدود ۴۰ هزار نفر می‌رسید اما با گذشت سه ماه اکنون بیش از ۶۵ هزار نفر در این کشور جان‌باختند و بیشتر از  1 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به کووید نوزده مبتلا شده‌اند.

برزیل نظام صحی و درمانی کارآمدی دارد و این کشور در دهه ۹۰ میلادی توانسته بود در برابر ایدز قد علم کند. اما در جریان همه‌گیری کرونا تا بحال ۲ وزیر صحت در این کشور به دستور بولسنارو، برکنار و در حال حاضر یک ژنرال ارتش به عنوان مسوول وزارت صحت دراین کشور تعیین شده است.

آقای بولسونارو در اغلب مراسم و حضور عمومی‌اش از ماسک استفاده نمی‌کرد و حتی در سفر به مناطقی که زدن ماسک اجباری شده بود هم ماسک نداشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *