ادامه خشونت‌ها از جانب طالبان همزمان با خواست‌های جهانی برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان

با وجود حمایت جهانی از کاهش خشونت‌‌ها و ایجاد آتش‌بس در افغانستان اما تاهنوز خشونت‌ها کاهش نیافته.

در تازه‌ترین مورد، دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد، جنگجویان طالبان در هفته گذشته، ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۴۵ غیرنظامی دیگر را زخمی کرده‌اند. با این حال طالبان در این مورد تاکنون واکنشی نشان نداده‌ است.

از برگزاری نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای صلح افغانستان تا ادامه خشونت‌ها در کشور.

درحالیکه کابل در هفته گذشته، سه نشست منطقه‌ای را برای تقویت اجماع برای صلح میزبانی کرد و در این نشست‌ها بر کاهش خشونت و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید شد اما حالا دفتر شورای امنیت ملی از ادامه خشونت‌ها توسط طالبان در این هفته خبر داده است.

در این گراف که از سوی دفتر شورای امنیت ملی منتشر شده آمده، در هفته گذشته و در ۱۶ ولایت، ۲۳ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و ۴۵ غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند.

این نهاد در ادامه تاکید کرده، خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تأکید کرده اما طالبان این خواست را نادیده گرفته و به کشتار مردم ادامه می‌دهند.

شورای امنیت ملی درحالی طالبان را به کشتار غیرنظامیان و ادامه خشونت‌ها متهم می‌کند که در هفته گذشته و در نشست‌های تقویت اجماع برای صلح با حضور نمایندگان حدود ۲۰ کشور و سازمان‌های بین‌المللی بر کاهش خشونت‌ها و اغازهرچه فوری مذاکرات بین‌الافغانی تاکید شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *