سیل زندگی ۴۰ میلیون نفر را در چین و جاپان مختل کرد

بارش باران و رانش زمین در ولایات مختلف چین و جاپان از اواسط ماه گذشته تا ماه جاری میلادی و زندگی دستکم ۴۰ میلیون نفر را مختل کرده که از این شمار ۳۵ میلیون در چین و ۵ میلیون در جاپان هستند. گفته شده، این حوادث طبیعی صدها کشته و ناپدید نیز در پی داشته است.

گزارش‌های رسانه های چین از ولایات سیل زده  چین حاکی است، سیل زندگی ۳۵ میلیون نفر را در چندین ولایت جنوبی،  شرقی و غربی کشور مختل کرده است و گفته می شود تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر در چین و بیش از ۵۰ نفر در جاپان جان باخته اند و ده ها نفر ناپدید هستند.

در چین نزدیک به ۳۵ میلیون نفر زندگیشان مختل شده است در ولایت «خو بی» چین میلیون ها نفر درگیر سیل شده اند و ماموران امداد رسانی و مردم در حال کمک به کسانی هستند که گرفتار سیل شده اند و یا موترهایشان به زیر آب رفته است.

ولایات مختلف در چین درخواست کمک های فوری کرده اند و همزمان رانش زمین باعث شده است تا برخی از منازل مسکونی زیر خروارها خاک برود و بسیاری از پل ها تخریب شده است. تلویزیون چین گزارش کرد که از ماه گذشته میلادی سیل دستکم در ۲۶ ولایت در سراسر کشور رخ داده و بیشترین خسارات به نواحی جنوب غربی چین وارد آمده است.

سازمان هواشناسی جاپان هم نسبت به ادامه بارش بخصوص در نواحی جنوب غربی هشدار داده و افزوده است که خطر رانش زمین وجود دارد مقام های محلی هزاران امداد رسان را به مناطق سیل زده اعزام کرده اند. سیل در این کشور تا کنون زندگی افزون بر ۵ میلیون نفر را مختل کرده است،  حداقل ۵۰ نفر تاکنون کشته شده،  از سرنوشت ۱۶ نفر دیگر خبری در دست نیست و بیش از ۱۲۰ مورد رانش زمین گزارش شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *