جمله‌ی “لطفاً ماسک بزنید” باعث کشته شدن یک راننده فرانسوی شد

راننده یک بس‌شهری در فرانسه بعد از تذکر دادن به استفاده از ماسک در داخل بس‌شهری، مورد حمله قرار گرفت و پس از انتقال به شفاخانه جان باخت. این موضوع واکنش‌های زیادی را در بین سیاسیون فرانسوی به راه انداخته است.

فیلیپ مونگیوت، ۵۹ ساله آخر هفته گذشته بر اثر این حمله در شهر بایون در جنوب غربی فرانسه، دچار مرگ مغزی شد و روز گذشته در شفاخانه درگذشت.

پس از حمله، دو مرد به اتهام حمله به این راننده بازداشت شدند.

بر اساس پروتکل‌های صحی در راستای جلوگیری از انتقال و انتشار وسیع ویروس کرونا در سطح جهان، دولت‌ها شهروندان خود را مکلف به رعایت قوانین مختلف از جمله رعایت فاصله مناسب و زدن ماسک در اماکن عمومی و تجمعات کرده‌اند. این قوانین که پس از برداشتن قرنطینه‌ی عمومی در بیشتر کشورها بصورت اجباری اجرا می‌شود بهترین راه‌حل پیشگیری از سوی سازمان صحی جهان اعلام شده است.

ژرار دارمنن، وزیر کشور جدید فرانسه که قرار است روز شنبه با برخی از رانندگان بس‌شهری در شهر بایون، درباره اوضاع امنیتی ملاقات کند، این حمله را «عملی شنیع» عنوان کرد.

وی افزود: «عاملان بزدل این حمله نباید بدون مجازات رها شوند».

دادستانی فرانسه همچنین اعلام کرد که علاوه بر دو متهم اصلی، سه نفر دیگر نیز در این رابطه متهم شده‌اند؛ دو نفر به دلیل کمک نکردن به شخص در معرض خطر و نفر سوم برای تلاش در مخفی کردن مظنون به حمله، متهم شده‌اند.

دو متهم اصلی این حمله ۲۲ و ۲۳ ساله هستند و پیش از این در اداره پلیس دوسیه داشته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *