بامیان – ادامه تعطیلی مکاتب و بروز مشکلات برای معلمان

به گزارش خبرنگار تمدن؛  شماری از آموزگاران و مسوولان نهادهای آموزشی خصوصی در بامیان، خواهان جلب توجه جدی حکومت در راستای حمایت از آنان شدند. آنها می‌گویند، حدود هفت ماه می‌شود که مکاتب مسدود اند و دراین مدت ده‌ها آموزگار منبع درآمد شان را از دست داده‌اند و بدون کدام درآمد زندگی دشواری را سپری می‌کنند.

این کنفرانس مطبوعاتی که توسط مسوولین نهادهای تعلیمی خصوصی و شماری از آموزگاران این نهادها برگزار شده در اعتراض به بی توجهی حکومت به آنان در زمان تعطیلی مکاتب صورت گرفت.

عبدل دانشیار؛ موئسس یکی از مکاتب خصوصی در بامیان می‌گوید:فقر و تنگدستی در بامیان مردم و به خصوص قشر معلم این ولایت را به ستوه آورده و خواهان توجه جدی دولت به مکاتب خصوصی و دولتی بامیان است.

زهرا احمدی؛ آموزگار یکی از مکاتب خصوصی در بامیان نیزمی‌گوید: به مدت ۷ ماه بیکار و بدون معاش در خانه به سر می‌برد که این باعث شده او و خانواده‌اش با مشکلات جدی مواجه شود و از حکومت خواهان توجه به قشر زحمت کش جامعه(معلمان) است.

همچنین این آموزگاران پس از کنفرانس مطبوعاتی، نشستی با ریاست معارف بامیان نیز داشتند که ایوب امیری؛ رئیس معارف بامیان در پاسخ خواسته‌های آنان گفت: پیام مکاتب خصوصی بامیان را به وزارت معارف ارسال می کنیم و فیصله نهایی بستگی به مقامات در وزارت معارف دارد.

در اخیر کنفرانس این آموزگاران و مسوولین مکاتب خصوصی طی قطع‌نامه‌یی خواهان امتیازاتی شدند که برای معلمان مکاتب دولتی توسط حکومت درنظر گرفته شده. از طرفی هم مسوولان این نهادهای تعلیمی خواهان معاف ۵ سال مالیه از سوی دولت شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *