سری A ایتالیا| پنالتی‌های رونالدو یوونتوس را از شکست خانگی نجات داد

در ادامه بازی‌های هفته سی‌و‌دوم سری A ایتالیا، بامداد امروز یکشنبه (۲۲ سرطان) تیم فوتبال یوونتوس صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها، میزبان آتالانتا شگفتی‌سازی یکی دو فصل اخیر کالچو بود و در پایان به زحمت توانست از میهمان سرسخت خود یک امتیاز بگیرد و این بازی با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت.

یوونتوس که با توجه به شکست لاتزیو رده دومی می‌توانست حاشیه امنیتش را در صدر جدول به ۱۰ امتیاز افزایش دهد، در نیمه اول کاملاً تحت سلطه شاگردان جان‌پیرو گاسپرینی قرار داشت و بازنده به رختکن رفت. دووان زاپاتا در دقیقه ۱۶ نخستین گل بازی را برای تیم میهمان زد تا این تیم نیمه اول را با پیروزی به پایان برساند. در نیمه دوم ۱۰ دقیقه پس از آغاز بازی فشار‌های یوونتوس جواب داد و روی یک ارسال توسط پائولو دیبالا توپ با دست مارتن درون برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.کریستیانو رونالدو پشت این ضربه ایستاد و گل تساوی را برای یوونتوسی‌ها به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۰ آتالانتا دوباره پیش افتاد و این بار روسلان مالینوفسکی که در دقیقه ۶۸ به جای گومز به میدان رفته بود، دروازه وویچخ شزنی را برای دومین بار باز کرد.اما در دقیقه ۹۰ داور بار دیگر نقطه پنالتی را به سود یوونتوس نشان داد. این بار هم در سناریویی شبیه به گل نخست یوونتوس، دست لوئیس موریل یکی دیگر از بازیکنان تعویضی آتالانتا سد راه توپ ارسالی گونسالو ایگواین شد و داور آن را خطای هند تشخیص داد. این بار هم رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد و با اینکه دروازه‌بان حریف مسیر ضربه را درست تشخیص داد، آن را به گل دوم تیمش تبدیل کرد تا بانوی پیر متحمل شکست خانگی نشود.

با این نتیجه یوونتوس ۷۶ امتیازی شد و حاشیه امنیتش در صدر جدول را به ۸ امتیاز افزایش داد. آتالانتایی هم با وجود آنکه ۹ برد متوالی‌اش به پایان رسید، اختلاف خود را با لاتزیو به یک بازی کاهش داد. این تیم در این بازی یک رکورد هم به ثبت رساند که نزدیک به ۷۰ سال بود در سری A هیچ تیمی موفق به تکرار آن نشده بود. آخرین تیمی که در یک فصل از سری A دارای سه بازیکن حداقل ۱۵ گله بود،‌ یوونتوس در فصل ۵۲-۱۹۵۱ بود که در آن فصل ارمس موچینلی، جامپیرو بونیپرتی و جان هانسن این کار را انجام دادند. این اتفاق برای آتالانتا با گلزنی دووان زاپاتا و ۱۵ گله شدن او تکرار شد. در ترکیب آتالانتا یوسپی ایلیچیچ ۱۵ گله و لوئیس موریل ۱۷  گله هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *