وزارت صحت عامه ـ مردم، اشتباه عید فطر را در عید قربان تکرار نکنند

با نزدیک شدن به ایام عید سعید قربان و خطر شیوع گسترده کرونا در کشور، وزارت صحت‌عامه با ابراز نگرانی از رعایت نکردن اصول صحی از طرف شهروندان از مردم خواستند تا اشتباهی را که در عید سعید فطر مرتکب شدند، در عید قربان تکرار نکنند.

با وجود درخواست مکرر وزارت صحت عامه از مردم مبنی بر رعایت قوانین منع دید و بازدید حضوری در ایام عید فطر گذشته، مردم اما با بی توجهی به این اخطارها به دید و بازید پرداختند که نتایج منفی این رویداد باعث بالا رفتن آمار مبتلایان در ماه‌های پسین شد.

این وزارت می‌گوید تعداد مبتلایان به کرونا در دو هفته بعد از عید فطر روزانه به یک هزار نفر رسیده بود.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (۲۳ سرطان) در یک نشست خبری با اشاره به اینکه در روزهای قبل از عید سعید فطر ۵۰ تا ۶۰ درصد موارد مشکوک به ویروس کرونا مثبت تثبیت می‌شد، اما در حال حاضر روزانه بین ۳۹ تا ۴۰ درصد موارد مشکوک، مثبت کرونا به ثبت می‌رسد.

اکمل سمسور، در عین حال هشدار داد در صورتی که توصیه‌های صحی وزارت صحت عامه از سوی مردم جدی گرفته نشود و اشتباه عید گذشته در عید قربان نیز تکرار شود، موارد مثبت کرونا در کشور دوباره افزایش خواهد یافت.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت صحت کشور می‌گوید که ۵۶ درصد کسانی که از اثر مریضی «کووید۱۹» جان باختند، هیچ گونه مریضی ضمیموی نداشته‌اند. تنها ۴۴ درصد فوتی‌های ناشی از «کووید۱۹» از مریضی‌هایی چون سرطان، مشکل قلبی و… رنج می‌بردند.

وزارت صحت از مردم می‌خواهد که فاصله‌های اجتماعی را رعایت کرده و ماسک بپوشند. مردم بدون ضرورت از خانه‌های‌شان بیرون نشوند.

 به گفته‌ی او، در صورتی که دستورالعمل‌های وزارت صحت از سوی مردم رعایت شود، موارد مثبت کرونا بیش از این هم کاهش می‌یابد.

این درحالی است که براساس آمار وزارت صحت عامه، تا ظهر امروز دوشنبه، ۳۴ هزار و ۶۰۵ نفر در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۲۱ هزار و ۲۸۰ مریض «کووید۱۹» بهبود یافته و یک‌هزار ۳۸ نفر دیگر جان داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *