اداره ملی امتحانات: مرحله نخست امتحان کانکور یکشنبه هفته آینده(۲۹ سرطان) برگزار می‌شود

امتحانات کانکور در چهار مرحله و مرحله اول آن یکشنبه ۲۹ سرطان برگزار می گردد

اولین دور امتحانات کانکور سال ۱۳۹۹ از روز یکشنبه هفته آینده آغاز می‌شود. اداره ملی امتحانات کانکور گفته، این اداره امتحان کانکور امسال را طی چهار مرحله در ۳۳ ولایت  برگزار خواهد کرد.

این درحالیست که خطر کرونا همچنان جان شهروندان را تهدید می‌کند و آغاز امتحان کانکور در شرایط کرونایی فعلی، نگرانی‌ها از انتشار این ویروس را دو چندان کرده.

با وجود خطر کرونا در کشور اداره امتحانات کانکور مصمم به برگزاری آن است

درحالیکه خطر کرونا در بیخ گوش است و مکاتب و دانشگاه‌ها تعطیل؛ اما حالا اداره ملی امتحانات کانکور می‌گوید، قرار است اولین مرحله این آزمون روز یکشنبه هفته آینده (۲۹ سرطان )  و در ۱۷ ولایت کشور برگزار شود.

امتحانات کانکور امسال در ۲۹ سرطان در چهار مرحله برگزار می گردد

عبدالقدیر خموش؛ سرپرست اداره ملی امتحانات کانکور می‌گوید: امتحانات کانکور در ۳۳ ولایات در چهار مرحله انجام می‌شود”

مرحله دوم امتحانات هم پس از عید قربان در هشت ولایت شامل هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان وهرات.

مرحله سوم امتحانات در پنج ولایت شامل فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان و بغلان. و مرحله چهارم در ولایات ننگرهار، تخار و بدخشان به شمول ۴ حوزه آن برگزار خواهد شد. همچنین قرار است امتحان کانکور کابل از اول ماه سنبله در شش یا هفت مرحله تنظیم گردد.

با این حال نگرانی‌هایی وجود دارد که برگزاری این امتحانات، سبب تجمعات شده و خطر شیوع کرونا را بیشتر کند.

سرپرست اداره ملی امتحانات کانکور می گوید: امتحانات امسال با رعایت نکات بهداشتی برگزار می گردد

آقای خموش؛سرپرست اداره ملی امتحانات کانکورمی‌گوید:در امتحانات امسال توصیه‌های بهداشتی در نظر گرفته شده و روزهای امتحانات نیز در هر ولایت دو چند شده و سعی شده است تا در فضای باز امتحانات برگزار گردد”

معصومه جعفری؛ معاون سخنگوی وزارت صحت عامه نیز می‌گوید: امتحانات کانکور امسال باید بر اساس توصیه‌های بهداشتی وزارت صحت عامه برگزار شود در غیر آن صورت احتمال خطر ممتحنین وجود دارد”

اداره ملی امتحانات، مجموع داوطلبان کانکور امسال را حدود ۲۱۰ هزار تن پیش بینی کرده که از این میان، حدود ۱۴۶ هزارو  922 داوطلب در نهادهای تحصیلات عالی و نیمه عالی دولتی و دارالعلوم‌ها جذب خواهند شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *