حملات راکتی طالبان بر ولایت غزنی، همزمان با سفر رئیس جمهور غنی به این ولایت

اصابت چهار راکت به نزدیکی های مقر رئیس جمهور در ولایت غزنی

همزمان با سفر رئیس جمهورغنی به ولایت غزنی؛ مرکز این ولایت هدف حملات راکتی قرار گرفت. گفته می‌شود، طالبان چهار راکت بر مرکز غزنی شلیک کرده‌اند و در این حملات تلفاتی به نظامیان و غیرنظامیان وارد شده است.

سفر رئیس جمهورغنی به غزنی؛ برای بررسی وضعیت امنیتی این ولایت.

همزمان با فرود هواپیمای حامل آقای غنی، طالبان چهار راکت را در نزدیکی محل سخنرانی او شلیک کردند. مقامات نظامی درغزنی می‌گویند، در این راکت‌ پراکنی‌ها، پنج تن زخمی شد‌ه‌اند. اما بازمحمد همت، رییس شفاخانه ولایتی غزنی گفته، شش زخمی به شمول سه نظامی و سه غیرنظامی به این شفاخانه منتقل شده اند. برخی منابع دیگر اما از زخم برداشتن ۱۴ تن در این حملات خبر داده‌اند.

با این حال رئیس جمهوری در سفر به غزنی با بزرگان قومی، اعضای شورای ولایتی و مسوولان محلی این ولایت طی نشست‌های جداگانه در مورد مشکلات و نیازمندی‌های این ولایت گفتگو کرده، اما این نشست‌ها پشت درهای بسته صورت گرفته و به رسانه‌ها اجازه حضور داده نشده است

باشندگان غزنی می گویند که این سومین سفر آقای غنی به ولایت غزنی است که همراه با وعده و وعیدهای کلان در بخش های امنیتی،اقتصادی و انکشافی همراه بوده و تا به حال جامه عمل به آن پوشانیده نشده است.

در همین حال وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی به رسانه‌ها گفته، رئیس جمهورغنی به مردم غزنی وعده سپرده که از سقوط غزنی جلوگیری می‌شود.

این درحالیست که قبلا منابع استخباراتی گفته بودند، طالبان برای انجام حمله برای سقوط دادن شهر غزنی آمادگی می گیرند.

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *