محرومیت مادام العمر کرام‌الدین کریم از فعالیت‌های فوتبالی

دادگاه حکمیت ورزش، کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را بصورت مادام العمر از حضور در تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان به نقض قوانین اخلاقی فیفا، آزار و اذیت جسمی و روحی و سوء‌استفاده از صلاحیت‌های شغلی متهم شده است.

هیئت مدیره دادگاه حکمیت ورزش عملکرد آقای کریم را “هولناک” خوانده و گفته جرایم او حقوق اساسی بشر را نقض کرده و به سلامت روحی و روانی بازیکنان زن آسیب زده است. این اتهام‌ها در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ بر اساس شکایت‌های متعدد تیم فوتبال زنان در مورد سوء استفاده جنسی صورت گرفت.

دادگاه حکمیت ورزش براساس قانون اخلاقی فیفا محرومیت دایمی از انجام فعالیت‌های فوتبالی و جریمه نقدی ۱ میلیون دالری را برای آقای کریم تعیین کرده است.

پیش از این فدراسیون جهانی فوتبال در ماه جون سال گذشته میلادی آقای کریم را در پیوند با پرونده آزار جنسی زنان مقصر شناخت و او را به محرومیت دایمی از فعالیت در حوزه فوتبال و حدود یک میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

دادگاه حکمیت ورزش یک سازمان شبه‌قضایی است که به منظور حل و فصل اختلافات مربوط به ورزش از طریق حکمیت بنیان‌گذاری شده‌ است.طبق ماده ۶۱ منشور المپیک سایر اختلافات مرتبط با بازی‌های المپیک را تنها می‌توان به دادگاه حکمیت سپرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *