بغداد – نگرانی وزیر خارجه فرانسه از ظهور دوباره داعش در عراق و سوریه

ابراز نگرانی وزیر خارجه فرانسه از ظهور دوباره داعش در دیدار با وزیر خارجه عراق

وزیر خارجه فرانسه نسبت به ظهور دوباره داعش در عراق و سوریه هشدار داد. ژان لودریان در جریان دیدار از عراق گفت، نشانه های نگران کننده ای در این باره دیده شده که نیازمند مبارزه مشترک جهانی است. او همچنان تاکید کرد که باید به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود.

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با همتای عراقی خود گفت داعش دشمن مشترک دو کشور است

پس از ناآرامی های گسترده اخیر در عراق که به داعش ربط داده می شود؛ وزیر خارجه فرانسه در دیدار با همتای عراقی خود، فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه را نگران کننده خواند. ژان لودریان، نسبت به ظهور دوباره داعش در این مناطق هشدار داد و گفت، نباید این فعالیت ها را دست کم گرفت.

فرانسه از حامیان دولت عراق در امر مبارزه با داعش است

ژان لودریان؛ وزیر خارجه فرانسه در این دیدار گفت:

نشانه های نگران کننده‌ای مبنی بر ظهور دوباره داعش در عراق و سوریه وجود دارد و ما باید برای مقابله با دشمن مشترک همکاری کنیم. فرانسه از نیروهای مسلح عراق در برخورد با گروه داعش حمایت می کند و تروریسم را دشمن مشترک می داند.”

فواد حسین وزیر خارجه عراق از بحث روابط نظامی و امنیتی دو کشور عراق و فرانسه در دیدار همتای فرانسوی اش خبر می دهد

وزیر خارجه عراق هم گفت، درباره تنش های منطقه و همچنان پرونده های زندانیان داعشی با همتای فرانسوی خود گفتگو کرده.

فواد حسین؛ وزیر خارجه عراق گفت:

با لودریان درباره نقش شرکت ‌های فرانسوی، روابط نظامی و امنیتی دو کشور و نیز پرونده داعشی ‌های زندانی شده گفتگو کردیم. وضعیت منطقه و تنش موجود در آن هم جز گفتگوهای ما بود.”

این سفر در حالی صورت می گیرد که تنش ها بین ایران و امریکا و همچنین امریکا و نیروهای مقاومت پس از ترور فرماندهای ارشد عراقی و ایرانی در عراق، در سطح بالایی قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *