شورای امنیت ملی: در یک ماه گذشته، بیش از ۴۰۰ تن در نتیجه خشونت‌ها کشته و زخمی شده‌اند

شورای امنیت ملی می گوید در یک ماه گذشته بیش از ۴۰۰ نفر افراد ملکی کشته و زخمی شده اند

شورای امنیت ملی اعلام کرد، در جریان یک ماه گذشته، ۱۲۹ غیرنظامی در حملات طالبان کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخم برداشته‌اند. در اعلامیه این نهاد آمده، با وجود تعهدات طالبان مبنی بر کاهش خشونت اما این گروه در یک ماه گذشته، بیشترین حملات را در شهرها و شاهراه‌ها انجام داده‌اند.

شورای امنیت ملی می گوید: طالبان با حملات گسترده در شاه راهها و شهرها جان غیر نظامیان را می گیرد

این گراف بتازگی از سوی دفتر شورای امنیت ملی منتشر شده است. این گراف نشان می‌دهد که جنگجویان طالبان در یک ماه گذشته، ۱۴۵۶ حمله انجام داده اند که در نتیجه‌ی آن، ۱۲۹ غیرنظامی جان باخته و ۲۹۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی گفته، گروه طالبان با وجود تعهد‌ات خود مبنی بر کاهش خشونت‌، در ماه گذشته، بیشترین حملات و تحرکات را در شهرها و شاهراه‌ها راه‌اندازی کرده‌اند.

در یک ماه گذشته خشونت ها افزایش داشته و هر روزه در شهر وشاهراهها از غیر نظامیان قربانی می گیرد

 به گفته این شورا، گروه طالبان در کنار انتحار و انفجار، دست به ترورهای هدفمند و جاسازی ماین‌های مقناطیسی زده که خشونت در برابر غیرنظامیان، خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

با وجود گراف بلند خشونت‌ها از سوی طالبان اما روند آزادی زندانیان این گروه همچنان ادامه دارد و براساس گزارش‌ها، تاکنون ۴۶۰۰ زندانی طالب از سوی حکومت رها شده است. در مقابل طالبان هم گفته‌اند، تاکنون بیش از ۸۰۰ زندانی دولتی را آزاد کرده‌اند اما دولت افغانستان، تنها آزادی ۵۰۰ نیروی دولتی را تائید کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *