تاکید راس ویلسن بر تشکیل حکومت از سوی غنی و عبدالله و آغاز مذاکرات با طالبان

ویلسون ژارژدافیر سفارت امریکا بر آغاز هر چه سریع مذاکرات بین الافغانی تاکیید دارد

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل از رهبران حکومتی خواسته، هرچه زودتر حکومت جدید را شکل دهند و راه را برای مذاکرات بین‌الافغانی هموار کنند. راس ویلسن همچنین بر تکمیل شدن روند تبادله زندانیان تاکید کرده و گفته رهبران افغان با این اقدام زمینه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را فراهم کنند.

ویلسون می گوید حکومت افغانستان باید هر چه زودتر کابینه خود را معرفی و روند آزادی زندانیان طالب را تسریع بخشد

درحالیکه بیش از دو ماه از امضای توافقنامه سیاسی میان اشرف‌غنی و عبدالله می‌گذرد، اما تاهنوز دو طرف نتوانسته‌اند کابینه حکومت را شکل دهند. حالا راس ویلسن، شارژدافیر سفارت امریکا در کابل گفته، رهبران افغان هرچه عاجل حکومت جدید را شکل دهند و راه را برای مذاکرات بین‌الافغانی هموار کنند. راس ویلسن در توییتی نوشت، رهبران افغان را ترغیب می‌کنیم، هرچه زودتر حکومت جدید را شکل دهند، شورای عالی مصالحه ملی را ایجاد کنند، تبادله زندانیان را تکمیل کنند و به سمت آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گام بردارند.” وی همچنین گفته، مردم افغانستان بی صبرانه منتظراند، همین اکنون مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنید تا گفتگوها روی آتش‌بس دایمی و فراگیر آغاز گردد.

آقای ویلسن درحالی بر تکمیل شدن روند تبادله زندانیان و اغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده که قبلا حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه گفته بود، جامعه جهانی با رهایی حدود ۶۰۰ زندانی طالبان مخالفت دارند.

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل همچنین گفته، با حامد کرزی، رییس جمهوری پیشین و عبدرب الرسول سیاف، دیدار کرده و در مورد تطبیق توافقنامه‌ای که به بن بست انتخاباتی میان اشرف‌غنی و عبدالله پایان داد، صحبت کرده است.

با این همه تقسیم ۵۰ – ۵۰ کابینه میان اشرف‌غنی و عبدالله از نکات اساسی توافقنامه میان دو طرف بود که تاهنوز کابینه دولت تکمیل و تشکیل نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *