ثبت ۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در بیست‌و‌چهار ساعت گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته،از میان ۱۹۶ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده‌اند، نتایج آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت به ثبت رسیده است.

بر طبق آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۶ هزار و ۳۶ نفر افزایش یافته است و از این میان کابل، هرات، بلخ، ننگرهار، قندهار و پکتیا بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

براساس این معلومات در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۲۲۰ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۴ هزار و ۷۹۳ نفر رسیده است.

همچنان در همین مدت زمان، ۲۲ فرد مبتلا به کرونا جان باختند و شمار مجموعی جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز به یک‌هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

در طی روزهای اخیر آمارها نشان از کاهش مراجعه بیماران به مراکز ویژه‌ی این بیماری دارد که دلیل آن مشخص نیست. اما نظر شهروندان بر بی‌باوری مردم به سکتور صحت را دلیل این کاهش مراجعه می‌دانند.

وزارت صحت عامه، رعایت کردن دستورالعمل‌های صحی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر نکات را در ایام عید سعید قربان ضروری دانسته و با اشاره به افزایش میزان ابتلا بعد از عید فطر گذشته، از مردم می‌خواهد که تمامی نکات صحی را برای حفظ خود و دیگران از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *