شیوع نوع جدید ویروس کرونا در ویتنام

خبرهای جدید نشان می‌دهند با تغییر موقعیت جغرافیایی و آب‌و‌هوا، ویروس کووید نوزده هم متناسب با شرایط محیط تغییر کرده و اینک در کشور ویتنام نوع جدیدی از این ویروس که تهاجمی‌تر عمل می‌کند به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش‌های دولت ویتنام، این ویروس جدید که تابحال ۴ نفر را مبتلا ساخته است سرعت تکثیر بیشتری داشته و تا رسیدن به وضعیت جدی و خطرناک زمان کمتری را سپری می‌کند. مرکز انتشار این ویرس جدید شهر “دا ننگ” اعلام شده و دونفر از این چهار بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و وضعیت صحی آنها ثابت گزارش شده است.

مقام‌ها در ویتنام می‌گویند این ویروس نوع جدیدی از ویروس کووید نوزده است که از آنچه قبلاً شناخته شده بود تهاجمی‌تر و خطرناک‌تر به نظر می‌رسد.

آنها دلایل شیوع این ویروس را ورود مهاجران غیرقانونی به آن کشور می‌دانند. همچنان امکان جهش ویروس در شفاخانه‌ای در شهر “دا ننگ” نیز از مواردی است که تحقیقات بر روی آن جریان دارد.

بر طبق آخرین آمار دانشگاه جان‌هاپکینز، تا این زمان ۴۲۰ مورد مثبت ویروس کرونا در ویتنام به ثبت رسیده است.

تعداد کل مبتلایان در جهان تا صبح امروز ۱۶ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است که از این میان ۶۴۹ هزار و ۸۰ نفر قربانی این ویروس شده‌اند و در مجموع تعداد بهبود‌یافتگان نیز به ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

این در حالی است که تا‌کنون ۱۸۸ کشور جهان درگیر این همه‌گیری شده‌اند.

شیوع پاندمی کووید نوزده برای اولین ‌بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان به ثبت رسید و سازمان صحی جهان در ۱۱ مارچ این وضعیت را یک پاندمی یا بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *