سرپرست وزارت صحت عامه؛ عید سعید قربان را در خانه تجلیل کنید

احمدجواد عثمانی؛ سرپرست وزارت صحت عامه روز چهارشنبه (۸ اسد) در یک نشست خبری مشترک با امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد، حج و اوقاف و محمدیعقوب حیدری، والی کابل ضمن تأکید بر رعایت کلیه توصیه‌های صحی در همه حال، از تمامی شهروندان کشور درخواست کرد تا در ایام عید سعید قربان از دید‌ و بازدیدهای حضوری خودداری کرده و تبریکی عید را از طریق تلفن انجام دهند.

 عثمانی با اشاره به بالا رفتن میزان ابتلا بر اثر دید و بازدیدهای عید فطر گذشته افزود؛

مصافحه، روبوسی و بغل‌کشی به دلیل انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر، و همچنان دیدار کهن‌سالان و کسانی که بیماری‌های متفرقه دارند در این ایام بسیار خطر آفرین است.

وی دوباره بر تکرار نکردن اشتباه عید فطر گذشته توسط مردم اشاره کرد و شهروندان را به پوشیدن ماسک و رعایت فاصله دو متری و شستن مکرر دست‌ها دعوت کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه از شیوع بیماری تب گانگو در مراسم ذبح قربانی عید قربان هم ابراز نگرانی کرد و از مردم خواست تدابیر صحی را کاملاً رعایت کنند.

امین‌الدین مظفری، معین مسلکی وزارت ارشاد هم در این نشست خبری از ملا امامان مساجد خواست تا از فضای باز مثل جاده‌ها برای ادای نماز عید قربان استفاده کنند و به ملا امامان توصیه کرد که خطبه‌های نماز عید را مختصر بیان کنند و در ادامه از مردم هم خواست اگر نشانه‌های بیماری کرونا دارند و یا مشکوک به ابتلای این ویروس هستند در این مراسم شرکت نکنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *