کارشناسان و عالمان دینی: حکومت یک روز را به آیت الله العظمی محسنی(ره) درج تقویم کند

چهارده اسد مصادف است با رحلت حضرت آیت الله العظمی محسنی

هم زمان با اولین سالیاد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله العظمی محسنی(ره)، شماری از کارشناسان و عالمان دین از حکومت می‌خواهند به پاس خدمات ایشان که در ابعاد مختلف به ویژه درراستای ترویج اخوت اسلامی، معارف و ارزش‌های اسلامی انجام داده، یک روز را به نام ایشان درج تقویم کند. آیت الله العظمی محسنی معمار اخوت اسلامی در کشور است. ایشان با ایجاد شورای اخوت اسلامی و حوزه علمیه خاتم النبیین، در زمان حیاتشان توانستند نزدیکی میان مذاهب اسلامی را تقویت و از بروز اختلافات جلوگیری کند.

چهارده اسد مصادف است با رحلت حضرت آیت الله العظمی محسنی

یک سال از ارتحال ملکوتی معلم افغانستان می گذرد، معلمی که خودش چون شمع از نابسامانی‌های حاکم در جامعه، می سوخت اما در  تلاش این بود تا اذهان را روشن کند به ویژه در مورد ارزش‌ها و معارف اسلامی.

دید و نگاه وسیع ایشان به ابعاد مختلف، حضرت شان را از سایر سیاستگران و عالمان دینی در کشور و منطقه متمایز کرده. از ایستادگی در برابر رژیم شوروی سابق گرفته تا روی کار آمدن نظام پسا طالبان. حالا شماری از آگاهان و عالمان دین می گویند، به پاس خدمات آیت الله العظمی محسنی یک روز در تقویم کشور به نام ایشان درج شود.

آکادمیسین کشور زندگی اش را وقف مردم و ترویج معارف اسلامی کرد.مردمی که در دهه‌های گذشته چوب سوخت توطئه‌های کشورهای بیرونی به ویژه استکبار جهانی بود، از جمله دامن زدن به اختلافات مذهبی در افغانستان که آتش جنگ را به خانه‌های مردم کشاند. در این هیاهو؛ اخوت اسلامی، گم شده مردم افغانستان بود که سنگ بنای آن توسط آیت الله العظمی محسنی گذاشته شد.

پس از سقوط رژیم طالبان و روی کار آمدن حکومت انتقالی، تمرکز این عالم ربانی روی مشترکات مذاهب بود، کاری که تا آن زمان صورت نگرفته بود.

شورای اخوت اسلامی افغانستان و حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) که در آن شیعه و سنی زیر یک سقف در بخش‌های دینی آموزش می دیدند، از دست آوردهای بزرگ آیت الله محسنی در راستای ترویج فرهنگ هم‌دیگر پذیری است.

هرچند معمار اخوت اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت در این راه سال گذشته رخت سفر بست و در جوار رحمت حق پیوست اما راه و مرام آن فقیه فرزانه هم چنان ادامه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *