گرامیداشت از اولین سالیاد رحلت ملکوتی حضرت‌ آیت‌الله ‌العظمی محسنی (ره) در کابل

مراسم گرامیداشت و یادبود از اولین سالروز رحلت ملکوتی فقید مجاهد، حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) در حوزه عملیه خاتم‌النبیین (ص) برگزار شد. در این مراسم حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین، عبدالله‌عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه، رهبران و سران احزاب جهادی، مقام‌های حکومتی، عالمان دینی و اقشار مختلف جامعه بر مزار آکادمیسین کشور حضور یافته و با گذاشتن اکلیل گل بر مرقد ایشان یاد و خاطره معلم افغانستان را گرامی داشتند.

رئیس جمهور غنی نیز با ارسال پیامی در این مراسم، حضرت آیت‌الله ‌العظمی محسنی (ره) را معمار تقریب مذاهب اسلامی خوانده و الگویی برای نسل جوان و ملت مسلمان افغانستان عنوان کرد. 

همچنین در پیام ریاست جمهوری آمده، حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره) با تلاش‌های‌شان نظام اسلامی را در مواد قانون اساسی شامل ساخته است.

معلم افغانستان، حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) پس از عمری خدمات شایان و قابل توجه به جهان اسلام، سرانجام شامگاه چهاردهم اسد؛ سال گذشته به عمر ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفتند. دانشمندان بزرگ جهان اسلام، فقدان حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) را برای جهان اسلام مخصوصاً برای جامعه مسلمان افغانستان ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر می‌دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *