حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص) : رونمایی از مجموعه آیت نیک

حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) : رو نمایی از مجموعه آیت نیک

غروب جانگداز خورشید علم و معرفت، غروبی که دل‌های بسیاری را با رفتن اش اندوهگین کرد. پس از گذشت یک سال، حالا در آستانه نخستین سالیاد ارتحال ملکوتی آن فقیه مجاهد در حوزه علمیه خاتم النبین (ص ) ویژه نامه‌ی آیت نیک از سوی بخش تحقیقات مدرسه ام‌المومنین خدیجه الکبری (س)  رونمایی شد.

دکتر سعیده محسنی؛ مسئول بخش تحقیقات مدرسه خدیجه الکبری (س): شایسته است که خوانش و باز خوانی اندیشه های حضرت آیت الله محسنی (ره) با درایت و بدون شتابزدگی و فهم جامع مبانی فکری ایشان صورت بگیرد.

عاشقان و دل باختگان استاد فقید و معلم کشور، این روز ها دل‌تنگ آن روز هایی اند که در پای کلاس درسی ایشان می‌نشستند و از اندوخته های علمی شان فیض می‌بردند. شاگردان آن فقیه فرزانه می‌گویند که تسلط بر محتوا، بیان گیرا، اشتیاق به تدریس، رفتار شایسته از شاخصه های آکادمیسین کشور بود.

محمد علی رجائی غزنوی؛ طلبه حوزه علمیه خاتم النبین (ص): بیان گیرا و تسلط بر محتوا و همچنین اشتیاق شدید ایشان به تدریس از شاخصه های بارز حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) بود.

محمد عیسی فیاض زاده؛ طلبه حوزه علمیه خاتم النبین (ص): ما به عنوان شاگردان ایشان درس اخلاق را در عملشان آموختیم.

آنچه آکادمیسین کشور حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) را به عنوان متفکر برجسته از دیگران متمایزمی سازد، تلاش های ایشان برای صورت بندی جدیدی از مسایل زمانه است. دیدگاه حضرت آیت الله محسنی در همه موارد جامع و در کلام هایش تمامی جوانب در نظر گرفته شده است.

دکتر قاسم الیاسی؛ استاد دانشگاه: حضرت آیت الله محسنی (ره) در عمل، گفتار و رفتار یک انسان متعادل بودند.

در کنار سایر دست آوردهای بزرگ علمی، تاسیس حوزه علمیه، تاسیس شورای اخوت اسلامی و شورای علمای شیعه افغانستان، ایجاد شبکه تلویزیون تمدن و رادیو فرهنگ، بخشی از میراث‌های بجا مانده از حضرت آیت الله محسنی (ره) است و حفاظت از این میراث رسالت هر فرد جامعه به ویژه نسل روشن و آگاه خوانده می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *