انفجار بیروت، پای مکرون را به لبنان کشاند

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، صبح امروز وارد بیروت پایتخت لبنان شد و مورد استقبال میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در میدان هوایی این شهر قرار گرفت.

سفر مکرون در حالی به لبنان اتفاق می‌افتد که دو روز پیش انفجاری بزرگ در اسکله‌ای در این شهر باعث ویرانی بسیار زیاد و تلفات جانی و مالی بی‌شماری شد. گفته می‌شود خانه‌های زیادی کاملاً تخریب شده و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر هم بی‌خانمان شدند.

بر طبق این آمار تا بحال ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر هم زخمی شده و تعداد زیادی هم مفقود و یا زیر آوار گیر مانده‌اند.

سفر مکرون به لبنان در جهت جذب کمک‌های بین‌المللی و همچنین درخواست انجام اصلاحات سیاسی موثر در بین احزاب برای بیرون رفت از این بحران دانسته می‌شود.

وی اولین مقام بلندپایه خارجی است که بعد از انفجار روز سه شنبه وارد بیروت شده و در بدو ورودش به لبنان در جمع خبرنگاران از احزاب سیاسی خواست، در جهت رفع مشکل لبنان که این روزها در بحران اقتصادی و سیاسی به سر می‌برد، اصلاحات ضروری بیاوررند وگرنه همچنان دچار بحران خواهد بود.

انفجار بیروت در حالی رخ داده که لبنان با یک بحران بانکی کم‌سابقه روبرو است و از شهروندان این کشور؛ به فساد، ناکارآمدی و تاثیرپذیری رهبران سیاسی از کشورهای خارجی اعتراض دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *