علمای بامیان : آیت الله العظمی محسنی (ره) جاویدانه خواهد بود

حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره)، از شخصیت‌های بی بدیل علمی جهان اسلام بود و کارکردها و خدمات ایشان جاودانه خواهد ماند. علمای ولایت بامیان، عروج ملکوتی معلم افغانستان را ضایعه بزرگ در جهان اسلام خوانده و می‌گویند، جای خالی آکادمیسین کشور، به زودی‌، پر نخواهد شد.

یک‌ سال از عروج ملکوتی آیت‌الله العظمی محسنی (ره) می گذرد؛ شخصیت بزرگ جهان اسلام که آثار و خدمات ارزنده‌ای، در زمینه های مختلف علمی از خود بر جای گذاشتند.

عالمان دینی بامیان می‌گویند، دستاوردهای علمی و فقهی آکادمیسین کشور می‌تواند منابع موثر و گرانسنگی برای اهل علم و معرفت بوده و رهپویان و دانشجویان از این آثار ارزشمند و علمی استفاده های شایانی نمایند. به‌باور این عالمان، حضرت آیت‌الله العظمی محسنی نه تنها در حوزه علوم دینی بلکه در حوزه های مختلف علوم اجتماعی و انسانی نیز آثار ارزشمندی دارند.

نقش برجسته و کارساز آیت‌الله محسنی در جهاد و پیروزی بر کمونیزم هم از برهه های مهم و برجسته حیات این عالم ربانی است. دورانی حساس و تاریخ ساز که در جایگاه رهبری یک جریان مهم جهادی، علیه کمونیزم فعالیت نموده و دستاوردهای بزرگی را به بار آوردند.

در دوران پسا طالبان، آکادمیسین کشور با درک شرایط موجود و اولویت بندی‌های جامعه، دست از کارها و فعالیت های سیاسی و حزبی کشیدند و به آموزش و تالیف آثار علمی روی آوردند.

تربیت هزاران دانش آموخته دینی از سراسر کشور و تالیف آثار ارزشمند و گرانسنگ علمی از دستاوردهای این عالم ربانی در ۱۹ سال پسین می‌باشد. فعالیت های پرثمری که نه تنها در افغانستان بی نظیر است، بلکه در جهان اسلام و سازمان‌های بزرگ علمی و فرهنگی جهانی، مقام‌ها و مدارج بالایی را به دست آورد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *