بالاترین میزان مرگ در یک شبانه‌روز در ملبورن استرالیا

شهر ملبورن با ثبت ۱۹ مورد مرگ و میر در یک شبانه‌روز، رکوردار میزان تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان دیگر شهرهای استرالیا شد.

این میزان بالای تلفات در حالی است که استرالیا در موج دوم شیوع گسترده ویروس کرونا قرار دارد و در مجموع ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر نفر مبتلا در سراسر استرالیا با این بیماری درگیر هستند.

بیشتر از دو سوم بیماران فقط مربوط به ایالت ویکتوریا با مرکزیت شهر ملبورن می‌شود  که اکثریت قربانیان را هم افراد کهن‌سال تشکیل می‌دهند.

در روزهای اخیر با پایین آمدن گراف مبتلایان، امیدها به موثر بودن محدودیت‌های شدید بر رفت و آمد افراد، بالا رفته و بجز ایالت ویکتوریا در دیگر شهرها یا مبتلا کمتر بوده و یا اصلا ابتلای جدیدی ثبت نشده است.

اما امروز با کاهش ثبت ۳۲۲ مورد جدید در ایالت ویکتوریا در مقابل ۷۲۵ ابتلا در هفته گذشته مقامات در ویکتوریا از رسیدن به نقطه عطف اما نه بصورت قطعی سخن گفته و از ثبات بیشتر در صورت اعمال محدودیت‌های شدیدتر در طی روزهای آینده خبر دادند.

هفته گذشته ایالت ویکتوریا ۱۰۰ نفر قربانی داشت و شمار مراجعه به مراکز درمانی هم بصورت چشمگیری افزایش یافته بود.

مرحله دوم اعمال محدودیت‌ها در ملبورن از یک ماه پیش اجرا شد اما از هفته گذشته منع تردد شبانه و دیگر محدودیت‌ها به آن اضافه گشت. استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری، تمام کسب و کارهای غیر ضروری تعطیل و برای خروج از منزل اخذ جواز گشت وگذار هم به قوانین قبلی اضافه شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *