در حمله‌ی طالبان در دایکندی شش نیروی خیزش مردمی کشته شدند

بامیان: مقام‌های امنیتی در ولایت دایکندی، از حمله‌ی تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی در «دره زین» ولسوالی «پاتو»ی این ولایت خبر می‌دهند.

نقیب‌الله مالستانی، آمر امنیت فرماندهی پولیس دایکندی گفت که حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته، جنگ‌جویان گروه طالبان از نوار مرزی ولایت ارزگان بر پاسگاه‌های نیروهای خیزش مردمی حمله کردند که در پی آن، پنج تن از این نیروها کشته و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سویی هم یک منبع امنیتی که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید که در نتیجه‌ی یورش طالبان بر نیروهای خیزش مردمی، شش سرباز خیزش مردمی کشته و ۱۶ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

آمر امنیت فرماندهی پولیس دایکندی گفت که جنگ‌جویان طالب در ساحه حضور گسترده دارند و تاکنون درگیری به صورت پراکنده میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد.

به گفته‌ی آقای مالستانی، شخص ولسوال پاتو جهت هم‌آهنگی و بررسی وضعیت با یک تیم کاری در ساحه رفته؛ اما به دلیل دوری و دشوارگذر بودن راه‌های منتهی به این منطقه، دو شبانه روز زمان می‌برد تا وسایط و نیروهای کمکی از مرکز ولایت به آنجا برسند.

گفتنی است که نیروهای خیزش مردمی، طبق نیازمندی‌هایی که در بخش‌های ناامن کشور وجود دارد، از سوی اداره امنیت ملی ایجاد و مدیریت می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *