عبدالله عبدالله به هیأت مذاکره‌کننده: شما با پشتوانه محکم و قوی به مذاکرات صلح می‌روید

دفتر مطبوعاتی شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز شنبه (۲۵ اسد)، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که عبدالله عبدالله، با هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی به هیأت مذاکره‌کننده صلح گفته است که آن‌ها با «پشتوانه محکم، دیدگاه واحد و هم‌آهنگی لازم به مذاکرات می‌روند».

در این دیدار، هیأت مذاکره‌کننده، درباره جریان کار، آماد‌گی‌ها برای آغاز گفت‌وگوها، آجندا، اطلاع‌رسانی، اصول و پروسه‌ی، گزارش داده است. این هیأت، اطمینان داده است که آماد‌گی‌های آنان بر اساس فیصله‌‌ی لویه جرگه‌ی مشورتی صلح تنظیم و ترتیب شده است.

در گزارش کاری هیأت مذاکره‌کننده، آمده است که تمام مسایل جهت پیشبرد امور و انسجام بیشتر برنامه‌ها در چهار کمیته تقسیم‌بندی شده که در زمینه‌ی آمادگی مذاکرات، آجندا، موارد حقوقی و فقهی، گروه‌های آسیب‌پذیر و قربانیان جنگ و اطلاع‌رسانی، تمرکز دارند.

اعضای هیأت، اطمینان داده‌اند که در زمینه‌ی اطلاع‌رسانی، طرزالعمل مشخص آماده شده که بر اساس آن، پوشش خبری صورت خواهد گرفت.

از سویی هم، عبدالله عبدالله، گفته است که روحیه‌ی قطعنامه‌ی لویه جرگه، صلح‌آمیز است، نه جنگ‌طلبانه و آزادی ۵۵۰۰ زندانی طالب نیز ثابت ساخته که حکومت و مردم افغانستان، به حل سیاسی بحران می‌اندیشند.

آقای عبدالله، با تأکید بر صلح پایدار، باعزت و قابل قبول برای همه، ابراز امیدواری کرده است که دو طرف، تلاش کنند تا با از خودگذری، حوصله و مدارا، راه زندگی باهم را در جریان مذاکرات دریابند. این در حالی است که قرار است تا چند روز دیگر، گفت‌وگوهای مستقیم میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان، در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *