نتانیاهو؛ پرواز مستقیم به امارات با عبور از آسمان عربستان

بنیامین نتانیاهو، روز گذشته از رایزنی‌ها برای ایجاد خط مستقیم پرواز بین اسرائیل و امارات عربی متحده سخن گفت. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل در اواخر هفته گذشته بصورت رسمی اعلام شد و در پی آن محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی بصورت رسمی از طرف رئیس جمهور اسرائیل ” رووین ریولین” برای شرکت در محفلی که وی آن‌را برای اعتمادسازی بیشتر بین اسرائیل و مردم منطقه سودمند خواند، به بیت‌المقدس دعوت شده است.

نتانیاهو در جریان بازدید روز دوشنبه خود از فرودگاه بین المللی بن گوریون گفت: «از هم اکنون گفتگوها را برای ایجاد خط پرواز مستقیم [به امارات] با عبور از آسمان عربستان آغاز کرده ایم، امری که زمان پرواز بین اسرائیل و امارات را کاهش خواهد داد.» این در حالی است که تا پیش از رویداد کشور عربستان به پروازهایی که به مقصد اسرائیل از آسمان این کشور قصد عبور داشتند، اجازه استفاده از حریم هوایی خود را نمی‌داد. اما تنها پرواز مستقیم از شهر ریاض کشور عربستان به تل آویو، هواپیمای حامل ترامپ در سال ۲۰۱۷ بود.

امارات عربی متحده سومین کشور بعد از مصر و اردن است که با امضای توافق با اسرائیل خواستار عادی سازی روابط با آنها شده است که با موجی از مخالفت‌ها در کشورهای اسلامی حامی فلسطین روبرو شد.

 با این حال عربستان سعودی تاکنون هیچ واکنشی به این توافق نشان نداده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *