اوج گرفتن دوباره ویروس کرونا؛ جنجال جدید لبنان بعد از انفجار بیروت

حمد حسن، وزیر مستعفی صحت لبنان روز دوشنبه با تأیید خبر پر شدن شفاخانه‌های بیروت در پی شیوع دوباره ویروس کرونا، گفت که پس از انفجار مهیب بیروت و خسارات جانی و مادی بیشمار آن اکنون شیوع دوباره کرونا لبنان را بر لبه پرتگاه قرار داده است.

کشور لبنان که تازه شوک وارد شده از انفجار را پشت سر می‌گذارد، این روزها شاهد افزایش موارد مثبت کرونا است تا جایی که در آخرین آمار روزانه که یک‌شنبه اعلام شد، رکورد ۴۳۹ مبتلای جدید در بیست و چهار ساعت را شکست. بدین ترتیب شمار مبتلایان در ساسر لبنان به ۸۸۸۱ نفر رسید و جان باختگان این ویروس هم به ۱۰۳ نفر افزایش یافت.  

این موج شیوع وسیع باعث ازدحام و شلوغی بیش از حد در بخش‌های عاجل شفاخانه‌های دولتی و خصوصی در بیروت شده است وروند پذیرش بیماران را هم کند ساخته است.

وزیر مستعفی صحت لبنان با اشاره به از دست ندادن زمان در این برحه، خواستار برنامه ریزی برای دو هفته قرنطین در لبنان برای کنترل کرونا شد.

وزیر مستعفی صحت با تأکید بر اینکه نباید زمان را از دست داد،از لزوم برنامه‌ریزی برای یک قرنطینه دو هفته‌ای در لبنان سخن گفت.

این در حالی است که رفت آمد مردم برای پیدا کردن قربانیان انفجار و یا رسیدگی به امور بیماران‌شان و همچنان حضور مردم برای کمک در خیابان‌های شهر، برنامه‌ریزی را برای ایجاد قرنطین بسیار مشکل خواهد ساخت. این امر در کنار استعفای دولت لبنان مشکلات را دو چندان خواهد کرد.

پیش از این دولت برنامه‌‌ای برای ایجاد قرنطین در لبنان را در دستور کار داشت که بر اثر انفجار بطور کامل لغو شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *