پیرترین دانشجوی ایتالیایی در ۹۶ سالگی فارغ ‌التحصیل شد

یک مرد ۹۶ ساله ایتالیایی که از او به عنوان پیرترین دانشجوی دنیا یاد می‌شود توانست با قبولی در امتحانات دانشگاه، مدرک دیپلم خود را دریافت کند.

جوزپه پاترنو، پیرمرد ۹۶ ساله اهل کشور ایتالیا که با وجود کهولت سن توانسته از دانشگاه فارغ التحصیل شود، می‌گوید: دانش همچون یک بکس دستی است که می‌توانم با خودم حمل کنم؛ این یک گنج است.

او میگوید که با عشق به کتاب و کتاب‌خوانی بزرگ شده، اما؛ به دلیل شرایط زمان‌ش نتوانسه در حد عالی تحصیل کند. او تا قبل از ثبت نام در رشته تاریخ و فلسفه در دانشگاه پالرمو، فقط در حد تعلیمات ابتدائیه درس خوانده بوده است.

وی که متولد سال‌های رکود اقتصادی اروپا در دهه سی میلادی است و فقر خانواده باعث شده تا نتواند درس بخواند اما حالا که در دهه نهم زندگی خود قرار دارد درباره انگیزه و اینکه چرا به دانشگاه رفته می‌گوید: عشق به کتاب و خواندن آن همه کتابی که تا بحال نخوانده‌ام باعث شد تا به خودم گفتم یا حالا یا هیچوقت، و بعد تصمیم گرفتم در سال ۲۰۱۷ ثبت نام کردم.

آقای پاترنو در مورد آینده می‌گوید: «پروژه من این است که خودم را وقف نوشتن کنم. می خواهم تمام متونی را که تا حالا شانس خواندن‌شان را نداشته‌ام مطالعه کنم؛ این هدف من است». وی همچنان از ادامه تحصیل تا مقاطع بالاتر هم خبر داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *