پس از حدود پنج ماه تعطیلی، مکاتب امروز بازگشایی شد

پس از تعطیلی‌های پنج ماهه، به ‌خاطر شیوع ویروس کرونا، امروز شنبه (۱ سنبله) مکاتب دولتی و خصوصی رسماً بازگشایی شدند. بر طبق اطلاعات وزارت معارف صنف‌های یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی، صنف‌های هفتم الی دوازدهم مکاتب شبانه و صنف‌های اول تا دوازدهم مکاتب خصوصی در سراسر کشور سر از امروز دوباره فعالیت‌شان را آغاز کردند.

نوریه نزهت، سخن‌گوی وزارت معارف افزود که رعایت کردن تمامی دستورالعمل‌های صحی به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در همه‌ی مکاتب الزامی است.

در همین راستا، روند نظارت از رعایت این اصول توسط مکاتب همزمان آغاز شده و آن دسته از صنف‌هایی که شاگردان زیاد دارند‌ به دو صنف تجزیه خواهند شد.  

این بازگشایی دوباره‌ی مکاتب، مشروط به کاهش فیصدی مبتلایان روزانه می‌باشد و در صورت افزایش آمارهای روزانه امکان مسدود شدن دوباره آن‌ها وجود دارد.

به گفته سخن‌گوی وزارت معارف صنف‌های اول تا دهم مکاتب هم در صورت کاهش آمار روزانه ابتلا، بصورت تدریجی بازگشایی خواهند شد.

گفتنی است که بازگشایی مکاتب کشور بر طبق قرار قبلی در ۱۵ اسد، همزمان با بازگشایی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی باید صورت می‌گرفت که به دلیل تأیید نشدن این طرح توسط کابینه، لغو شد. اما همین طرح در تاریخ ۲۰ اسد توسط کابینه تأیید و اجرایی شد.

این در حالی است که کلیه مکاتب کشور، (دولتی و خصوصی) از آغاز سال جاری تا حال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *