لیگ قهرمانان اروپا| بایرن مونیخ، قهرمان شد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، دیدار فاینل شصت‌و‌پنجمین فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (۲ سنبله) در ورزشگاه لوژ لیسبون میان تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و پاری‌سن‌ژرمن برگزار شد که این بازی را بایرن مونیخ با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان رساند و برای ششمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

کینگسلی کومان در دقیقه ۵۹ با ضربه سر، گلی به یاد ماندنی را برای بایرن به ثمر رساند تا نام او نیز در فهرست معدود بازیکنان زننده‌ی گل‌های حساس در فاینل این رقابت‌ها به ثبت برسد.

این بازی پر از لحضات حساس و نفس‌گیر، برای هر دوتیم بود. بایرن هجومی‌تر و پاری‌سن‌ژرمن هم در پی استفاده از ضدحملات بودند و موقعیت‌‌های خطرناکی هم بر روی دروازه‌های یکدیگر ساختند اما عملکرد خوب دروازه‌بانان دو تیم مانع رسیدن‌شان به گل شد. در اواخر نیمه اول ضربه لواندوفسکی هم به تیر دروازه خورد و این نیمه بدون گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن به حملات‌شان افزودند و چند موقعیت خوب گل را از دست دادند، و بلاخره با حمله باوارایی‌ها از سمت راست و ارسال دقیق توپ توسط کیمیچ بر روی منطقه شش قدم کمان صاحب توپ و شد و با یک ضربه سر زیبا گل پیروزی تیمش را به تور دروازه پاری‌سن‌ژرمن چسباند.

با این برد بایرن ششمین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و با لیورپول در رده سومین تیم‌های دارای بیشترین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (بعد از رئال مادرید با ۱۳ و میلان با هفت قهرمانی) قرار گرفت.

در کنار این شادی، بایرن دومین سه‌گانه فتوحات‌ش یعنی قهرمانی بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را نیز جشن گرفت. سه‌گانه اول این تیم با هدایت “یوپ هاینکس” در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته بود. علاوه بر این بایرن مونیخ به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که با ۱۱ برد متوالی فاتح این رقابت‌‌ها لقب می‌‌گیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *