معترضان در ویسکانسن آمریکا فریاد می‌زنند “عقب نخواهیم نشست”

روز گذشته بر اثر شلیک از پشت و فاصله نزدیک به مردی سیاه‌پوست در شهر کنوشا ایالت ویسکانسن موج اعتراضات جدید مردی بر علیه اقدامات خشونت‌بار پلیس امریکا نسبت به رنگین پوستان این ایالت به راه افتاد.

معترضان شبانه در مقابل مقر فرماندهی پلیس تجمع کرده شعار سر دادند و چند موتر را آتش کشیدند و فریاد می‌زدند که “عقب نخواهند نشست”.

جیکوب بلیک مرد سیاه پوستی که پلیس چند بار از پشت سر به او شلیک کرده در بخش عاجل شفاخانه‌ای در این شهر بستری شده و نزدیکان‌ش از وخامت حال او خبر داده‌اند.

در ویدیویی که از لحظه تیرخوردن جیکوب منتشر شده است، او را در حال سوار شدن بر یک موتر، در حالی که پشت به نیروهای پولیس بوده، نشان می‌دهد که یکی از این سه افسر پولیس با کشیدن پیراهن وی ، چند بار به او شلیک می‌کند.

در همین حال، تونی اورس، فرماندار ویسکانسن ضمن محکوم کردن شلیک به جیکوب بلیک رفتار پلیس را مورد انتقاد قرار داده است.

با اوج‌گیری اعتراضات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر علیه نژادپرستی، حالا نام جیکوب بلیک سر فصل جمع آوری امضا برای توماری شده که در آن هزاران نفر خواستار بازداشت و محاکمه افسران پولیس مرتبط به شلیک به جیکوب شده‌اند.

این تیراندازی که همزمان با ادامه اعتراضات به مرگ جورج فلوید، خشونت پلیس و نژادپرستی در آمریکا صورت گرفته احتمالا در چند روز آینده به کانون اخبار آمریکا و صحنه نزاع حزبی میان دونالد ترامپ و جو بایدن بدل خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *