گفتگوی قریشی و برادر روی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و انتقاد کابل از این دیدار

میزبانی اسلام‌آباد از سفر هیئت طالبان به این کشور.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در فیسبوکش نوشته، او با هیئت طالبان روز گذشته (سه شنبه ۵ سنبله) و در مقر وزارت خارجه دیدار کرده است.

وزارت خارجه پاکستان هم در اعلامیه‌ای گفته، در این دیدار در باره چگونگی تطبیق توافق میان امریکا و طالبان صحبت شده است. گفته شده در این دیدار جنرال فیض حمید، رئیس استخبارات پاکستان “آی اس آی” و محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان نیز حضور داشته‌اند.

وزیر خارجه پاکستان درحالی با ملابرادر دیدار و گفتگو کرده که اسلام‌آباد پیش از این بر او و سراج الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی، محدودیت های مالی وضع کرده بود.

براساس این محدودیت ها، جایدادهای ملا برادر و سراج الدین حقانی در پاکستان ضبط می‌شود، بر سفرهای شان هم محدودیت وضع می‌شود و آنها حق نگهداری اسلحه را هم نخواهند داشت.

با این حال این دیدارها با واکنش کابل روبرو شده است.

امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری ناوقت دیشب در توییترش نوشت، میزبانی از طالبان در قلب پاکستان و دیدار با وزیر خارجه آن‌کشور صورت گرفته، آنهم یک‌روز پس از آنکه اسلام‌آباد تحریم‌ها بر همین گروه را وضع کرد.

آقای صالح در ادامه به گونه کنایه آمیز نوشته، نسخه جدید این تحریم از ساعت یازده و نیم شب تا چهار صبح قابل اجرا بوده و در تطابق با قطعنامه شورای امنیت است.

این درحالی است که اسلام‌آباد پیشتر اعلام کرده بود، براساس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌ها بر شماری از مقام‌های طالبان را از سر می‌گیرد، اما این کشور روز گذشته میزبان هیئت طالبان بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *