ترامپ؛ در صورت پیروزی دموکرات‌ها، «رویای آمریکایی» نابود خواهد شد

دونالد ترامپ در سخنرانی روز پایانی کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه، بعد از پذیرش این حزب به عنوان نماینده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ضمن دفاع از خودش، رقیب انتخاباتی دموکرات‌ خود را خائن خطاب کرد و گفت که اگر دموکرات‌ها در این انتخابات پیروز شوند رویای آمریکایی همه‌ی ما را نابود خواهند ساخت.

ترامپ در سخنرانی خود، که در کاخ سفید برگزار شد، بایدن را به نمایندگی از چپ‌گرایان رادیکال و مارکسیست‌ها متهم کرد و از عواقب رأی دادن به او هشدار داد و گفت که اگر بایدن رئیس جمهور شود آن وقت «هیچکس امنیت نخواهد داشت».   

درگیری‌های میان این دو حزب رقیب پیش از انتخابات ۲۰۲۰، در حالی اتفاق می‌افتد که خطر شیوع دوباره کرونا و تظاهرات گسترده بر علیه نژادپرستی و در این اواخر هم “طوفان لورا” باعث حساسیت شدید مردم به سیاست و سیاست‌مردان این کشور شده است.

آقای ترامپ پس از انتقادهای تند خود به رقیب‌ش، از سیاست‌های داخلی و خارجی خود دفاع کرد و در مورد مدیریت ویروس کرونا از کشف و ساخت واکسین کرونا در آینده‌ی بسیار نزدیک، حتی تا اواخر سال جاری خبر داد و گفت که: «ما قبل از پایان سال، یا حتی پیش از آن واکسن را می‌سازیم و ویروس را شکست می‌دهیم و همه‌گیری به پایان می‌رسد.»

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۸/۲ درصد شهروندان ایالات متحده از عملکرد دولت دونالد ترامپ در رویارویی با شیوع ویروس کرونا ناراضی‌ هستند. بیماری کووید-۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۸۰ هزار نفر را در این کشور گرفته است.

این سخنرانی ۷۰ دقیقه‌ای ترامپ، در کاخ سفید در حالی اتفاق می‌افتد که بر طبق آمارها او به شدت از رقیب دموکرات خود، یعنی “جو بایدن” عقب است.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سوم ماه نوامبر، کمتر از ۷۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *