قندهار- تجلیل از دهه محرم در ولسوالی ژری از سوی نیروهای امنیتی

از دهه محرم و عاشورای حسینی در قول اردوی ۲۰۵ اتل در ولسوالی ژری ولایت قندهار از سوی نیروهای امنیتی گرامیداشت شد.

در این مراسم پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار هم از عاشورای حسینی تجلیل کردند و گفتند، امام حسین( ع) با خلق نهضت بزرگ عاشورا درس بزرگ ایستادگی در برابر ظلم و ستم را به جهانیان آموخت.

عالمان دین هم عاشورا را مکتب ایثار و فداکاری خوانده و تاکید کردند، در چنین شرایطی وحدت و یکپارچگی مذاهب نیاز اساسی جهان اسلام است.

تجلیل از دهه محرم در ولسوالی ژری ولایت قندهار!

حضور پیروان مذاهب شیعه و سنی اینجا در کنار هم در قول اردوی ۲۰۵ اتل، برای عزاداری از عاشورای حسینی، وحدت مذاهب را به تصویر کشیده. نیروهای امنیتی کشور با این کار جلوه بزرگ اخوت و وحدت اسلامی را به نمایش گذاشتند.

پیام عاشورا آزادگی و مبارزه در برابر ظالمان است. عالمان دین در این مراسم می‌گویند، امام حسین(ع) برای زنده نگهداشتن شعایر دینی و اصلاح امت جدش قیام کرد.

در این مراسم همچنان گفته شد که ایثار و فداکاری از درس های بزرگ عاشوراست و بر همین اساس مکتب عاشورا پیروان مذاهب مختلف را امروزه در کنار هم و برای یک هدف واحد جمع کرده.

نیروهای امنیتی می‌گویند، از مکتب عاشورا درس شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم را فرا گرفته و حاضرند در سخت ترین شرایط در برابر دشمنان کشور از خاک و نوامیس کشور دفاع کنند.

امام حسین (ع) هزار و چهار صد سال قبل از این روز با خلق نهضت بزرگ عاشورا ملت خوابیده را بیدار کرد. حال هرچه زمان می‌گذرد این راه و این قیام بیشتر جلوه گری می کند. در ولسوالی ژری قندهار در قول اردوی ۲۰۵ اتل نیز همه ساله از دهه محرم از سوی نیروهای امنیتی با برپایی مراسم های سخنرانی، نوحه خوانی و سینه زنی و با اشتراک پیروان مذاهب شیعه و سنی گرامیداشت می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *