هفتمین دور سمینارزندگی و کارنامه اهل بیت پیامبرعظیم الشأن اسلام (ص)

شرکت کنندگان در هفتمین دور سمینار زندگی و کارنامه اهل بیت پیامبر اسلام (ص) می‌گویند، اهل بیت پیامبر عظیم الشأن اسلام محور اخوت و وحدت اسلامی هستند، و محبت به آنها نه تنها همگانی که ضرورت دین مسلمانان است.

 رئیس جمهور غنی هم در پیامی به این سمینار گفته است، در شرایط کنونی می توانیم صلح امام حسن و قیام امام حسین (علیهم السلام) را سرمشق خود قرار دهیم. وی افزوده، حکومت اگر صلح می کند، با الگو قرار دادن امام حسن است و بخاطر هدف و مصلحتی بزرگ، و اگر مقاومت و دفاع می کند نیز الگویش امام حسین است و آماده است برای دفاع از ارزش های خود مانند امام حسین (ع) قربانی بدهد.

قیام عاشورا؛ مکتبی فراتر از زمان و مکان که می توان از آن درس آزادگی، ایثار و ایستادگی در برابر ظلم و فساد آموخت. قرن ها از این واقعه تلخ می گذرد، اما دامنه‌ی مکتب حسینی هر رور گسترده‌تر می‌شود.

عاشورا موید و موکد جایگاه عظیم و منحصر به فرد اهل بیت در دین مبین اسلام است. و نقطه ثقلش، آنجایی است که زندگی این شجره طیبه، می شود، الگویی برای انسان امروزی در تمامی ابعاد.

چنان که رئیس جمهور غنی در پیامی به سمینار زندگی و کارنامه اهل بیت (علیهم السلام) می گوید، جهان اسلام شاهد دو رویکرد بی نظیر است؛ صلح امام حسن (ع)، و قیام امام حسین (ع) در برابر یزید. به گفته او، دو الگوی رفتاری که می تواند در شرایط کنونی، سرمشق و راهگشا باشد.

اخوت و وحدت اسلامی که برخی آن را از نیازهای اولیه امروز جوامع اسلامی می پندارند؛ این جا باری دیگر مورد تأکید قرار می گیرد. اهل بیت پیامبر(ص)، خود محور اخوت اسلامی در جهان اسلام هستند و محبت به آنها کلید بهشت است.

محور این نشست اما قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست. قیامی که امام حسین (ع) هدف از آن را اصلاح امت جدش و جلوگیری از انحراف در دین گفته. با وجود توطئه یزیدیان، با شهادت امام حسین (ع) و یارانش در دهم محرم سال ۶۱ هجری، معادلات در کوفه و شام برعکس شد.

بعد از، ظهر عاشورا، قیام امام حسین وارد فاز جدیدی می شود. حالا این زنان کاروان اباعبدالله هستند که در کنار حجت چهارم امام سجاد (ع) نقش ایفا می کنند. 

اگر حضرت زینب سلام االله علیها نبود، واقعه المناک کربلا در کربلا می ماند و حتی پیام این حرکت عظیم و مقدس تحریف می شد.

سخنرانان در ادامه این مراسم بر جلوگیری از اختلافات مذهبی به خصوص در مورد واقعه عظیم کربلا تأکید کرده و حرکت امام حسین (ع) را مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی دانستند. آنها پیامدهای بروز چنین اختلافاتی را به شدت فاجعه بار عنوان کردند.

این برنامه همه ساله از جانب وزارت اطلاعات و فرهنگ و با حضور شخصیت‌های علمی و سیاسی کشور در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و واقعه عاشورا  برگزار می‌گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *